کد مطلب: 

252010

دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء در سال‌های آینده بیشتر می‌شوند

طی پنج سال آینده پیش بینی می‌شود که تعداد دستگاه‌های متصل مجهز به اینترنت اشیاء به ۳۰ میلیارد خواهد رسید.
دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء در سال‌های آینده بیشتر می‌شوند
به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سال گذشته تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا مانند اتومبیل‌های متصل، دستگاه‌های هوشمند خانگی و تجهیزات صنعتی از تعداد دستگاه‌های غیر متصل مانند تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و رایانه‌ها پیشی گرفت. این اطلاعات از آخرین گزارش‌های IoT Analytics در مورد وضعیت اینترنت در سال آینده است. طبق برآورد از ۲۱/۷ میلیارد دستگاه متصل فعال در سراسر جهان، ۱۱/۷ میلیارد معادل ۵۴ درصد از طریق اینترنت متصل هستند. پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده این تعداد دستگاه متصل به ۳۰ میلیارد برسد.
گزارش IoT Analytics به ظهور دستگاه‌های شخصی و خانگی به عنوان قطعه اصلی بازار رو به رشد اینترنت اشاره دارد. نویسندگان این گزارش خاطرنشان کردند: استفاده گسترده از وسایل شخصی مانند پوشیدنی‌های بدن سازی در دو سال گذشته سرعت بیشتری گرفت و انتظار می‌رود که این کار همچنان ادامه یابد. علاوه بر این، اینترنت متصل به تلفن همراه دستگاه‌هایی که جهان را به طوفان کشانده است.
اتصال کم مصرف در سطح وسیع (LPWA) نیروی دیگری است که بازار را به حرکت در می آورد. اتصال LPWA امکان اتصال اینترنت اشیا را برای دستگاه‌های مجهز به باتری از راه دور مانند کنتورهای هوشمند، کانتینرهای تدارکاتی یا زیرساخت‌های مهم مانند هیدرات‌های آتش‌نشانی در شهرها فراهم می‌کند. در سال ۲۰۲۰ این بازار به ۴۲۳ میلیون اتصال اینترنت اشیا رسیده و انتظار می‌رود با این روند رشد، تا سال ۲۰۲۵ به ۲/۵ میلیارد اتصال اینترنت اشیا برسد.
تحلیلگران ظهور شبکه‌های LPWA را یکی از بزرگترین و شاید غیرمنتظره‌ترین داستان‌های موفقیت فناوری اتصال طی دهه گذشته می‌دانند. نویسندگان این گزارش اظهار داشتند: در سال ۲۰۱۰، تقریبا هیچ کس در مورد LPWA چیزی نشنیده بود، حتی پنج سال بعد بازار چنان نوپا بود که تنها چند ارائه دهنده خدمات با چند میلیون اتصال کل وجود داشتند. در طی سال‌های اخیر، LPWA از شتاب قوی برخوردار بوده است. برخی معتقدند که تا سال ۲۰۳۰ تعداد اتصالات اینترنت اشیا LPWA می‌تواند بیش از سایر فناوری‌های اتصال اینترنت اشیا باشد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2020-12-06 10:10

دیدگاه‌ها

تصویر حسینی
خدا به خیر بگذرونه همه زندگیمون میشه سراسر امواج :(
ارسال شده توسط حسینی در 16 آذر 99 - 23:58

افزودن دیدگاه جدید