کد مطلب: 

251612

گردش مالی اقتصاد دیجیتال چین در ۲۰۱۹ میلادی به ۳۵.۸ تریلیون یوان رسید

اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۸ تریلیون یوان (۵.۴۵ تریلیون دلار آمریکا) رسیده است که ۳۶.۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.
گردش مالی اقتصاد دیجیتال چین در ۲۰۱۹ میلادی به ۳۵.۸ تریلیون یوان رسید

به گزارش تسنیم به نقل از شینهوا، بر اساس گزارشی که آکادمی مطالعات فضای مجازی چین منتشر کرد، اقتصاد دیجیتال چین در سال 2019 به 35.8 تریلیون یوان (5.45 تریلیون دلار آمریکا) رسیده است که 36.2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

این گزارش در کنفرانس جهانی اینترنت - مجمع توسعه اینترنت، که روز دوشنبه در شهر ووژن در استان ژجیانگ در شرق چین آغاز به کار کرد، رونمایی شد.

در این گزارش آمده است که همه گیر شدن ویروس کرونا اهمیت اینترنت را در حالی برجسته کرده است که اقتصاد دیجیتال به یک نیروی مهم برای کاهش تأثیر این ویروس، تغییر شکل اقتصاد و بهبود توانایی حاکمیت تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان ماه مه، شبکه فیبر نوری چین تمام مناطق شهری و روستایی را تحت پوشش قرار داده است، به طوری که تعداد مشترکین فیبر نوری 93.1 درصد از کاربران اینترنت باند پهن ثابت این کشور را تشکیل می دهند که بالاترین میزان در جهان است.

در سال 2019، 5.44 میلیون ایستگاه پایه اینترنت 4 جی در چین وجود داشت و میزان مصرف ترافیک داده های تلفن همراه به 122 میلیارد گیگابایت رسید و رتبه اول را در جهان کسب کرد. از سپتامبر سال جاری، چین بیش از 480000 ایستگاه پایه اینترنت نسل پنجم یا 5 جی ساخته است.

معاملات تجارت الکترونیکی چین در سال گذشته به 34.81 تریلیون یوان رسید که نسبت به سال گذشته 6.7 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-25 10:24

افزودن دیدگاه جدید