کد مطلب: 

251526

توصیه و هشدارهای پلیس پیرامون خرید و فروش‌های تلفنی در تعطیلی صنوف

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی و افزایش خرید و فروش‌های غیرحضوری و اینترنتی، توصیه‌ها و هشدارهایی را به شهروندان و کسبه ارائه کرد.
توصیه و هشدارهای پلیس پیرامون خرید و فروش‌های تلفنی در تعطیلی صنوف

سرگرد وحید سلطانی‌پاجی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گفت: در این ایام با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی شاهد آن هستیم که برخی از این واحدها اعلام کرده‌اند که خدماتشان را به شکل سفارش تلفنی یا در محل انجام می‌دهند و برای این منظور شماره تماسی را نیز اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این روش متفاوت از خریدهای اینترنتی و سفارش از سایت ها و درگاه‌های آنلاین است، ادامه داد: در این روش مشتریان باید با فروشگاه تماس گرفته و محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در محل دریافت کنند و از همین رو نیز لازم است هم فروشندگان و هم خریداران یکسری نکات و موارد را مدنظر قراردهند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: مهم ترین موضوع اطمینان از فروشگاه است و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که اگر شهروندان قصد سفارش تلفنی کالایی را دارند، حتما از فروشگاه‌هایی این کالا را دریافت کنند که پیشتر به شکل حضوری از آن خرید کرده و از کیفیت محصولات آن با خبرند.

سلطانی ادامه داد: با این وجود تطبیق کیفیت و اصالت کالا را همواره باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار داد و به همین دلیل توصیه دیگر پلیس این است که هنگام دریافت محصول حتما بسته آن را بازکرده و کالای دریافتی را از نظر کیفیت و اصالت با آنچه که سفارش داده‌اند مطابقت دهند و سپس وجه کامل را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای دریافت سفارش کالای خود شخصا به در منزل بروند، تصریح کرد: لازم است شهروندان از بازکردن در آپارتمان برای افراد ناشناس خودداری کنند و برای دریافت سفارش خود به در منزل بروند. با این اقدام از ورود افراد ناشناس به داخل ساختمان جلوگیری می‌شود. همچنین در صورتی که افراد مدعی آوردن سفارش دیگر همسایه‌ها شده و خواستار بازکردن در شدند لازم است که از این اقدام قبل از هماهنگی با همسایه مذکور جدا خودداری شود.

سلطانی به فروشندگان نیز هشدارهایی را ارائه کرد و گفت: فروشندگان توجه داشته باشند که به هیچ عنوان تا قبل از دریافت وجه، کالا را به خریدار واگذار نکنند. متاسفانه در مواردی دیده شده که افراد با نشان دادن رسید جعلی و گواهی انتقال وجه بانکی و ... مدعی واریز وجه به حساب فروشنده شده اما بعد از مدتی مشخص شده که رسید جعلی بوده است. به همین دلیل نیز لازم است فروشندگان حتما از واریز وجه به حساب خود از طریق پیامک بانکی به شماره خود یا استعلام از بانک مطئمن شوند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره محل معامله نیز گفت: خریدار و فروشنده هر دوباید در محلی معمول اقدام به خرید و فروش کنند، بنابراین اگر هریک از طرفین با اعلام محلی دور افتاده یا سوت و کور یا حتی ساعتی غیرمعمول برای معامله مواجه شد لازم است یا محل را تغییر داده یا ازحضور در محل خودداری کنند.

وی درباره انجام خرید سفارشی از سوی کودکان نیز گفت: والدین باید بر کودکان خود نظارت کرده و در صورتی که قصد واگذاری مسئولیت خرید به کودکان خود را دارند بر رفتار و عملکرد آنان نظارت کنند.

سلطانی در پایان به شهروندان توصیه کرد که اگر چنانچه خریدشان اضطراری نیست، می‌توانند تا زمان بازگشایی مجدد واحدهای صنفی صبر کرده و سپس نسبت به خرید حضوری درمحل نیز اقدام کنند، یا اینکه خرید خود را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای مجوز خرید و فروش آنلاین انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-23 12:15

افزودن دیدگاه جدید