کد مطلب: 

251412

ضرورت رعایت رده‌بندی سنی جهت دسترسی به فضای مجازی برای کودکان

سرپرست اداره کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا با تاکید بر حمایت از کودکان در فضای مجازی گفت: سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر منتشر می‌شود.
ضرورت رعایت رده‌بندی سنی جهت دسترسی به فضای مجازی برای کودکان

به گزارش تسنیم، زهرا روشن‌دل سرپرست اداره کل تنظیم و تدوین مقررات  فضای مجازی «ساترا» در خصوص نقش، اهمیت و مسئولیت حمایت از حقوق کودکان در فضای مجازی و با اشاره به موضوع ضابطه‌مندی درباره نحوه دسترسی این رده‌ سنی به محتواهای فضای مجازی گفت: در آینده‌ای نزدیک چگونگی حمایت از کودکان از طریق الزامات سند حمایت از کودکان و ابزارهای پیش‌بینی‌شده مانند امکان کنترل فعالیت کودک توسط والدین منتشر می‌شود.

روشن‌دل بر تأکید بر ضرورت رعایت رده‌بندی سنی به صورت مشترک بین همه پلتفرم‌ها، افزود: ساترا در سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر علاوه بر ضوابط محتوایی و حفظ محرمانگی و حریم خصوصی الزاماتی مانند ایجاد ابزار کنترل والدین، جداسازی دسترسی کودک و بزرگسال به محتوای یک رسانه، حساب مخصوص کودکان، فرایند گزارش دهی ویژه، تفکیک قابل شناخت محتوای تبلیغات تجاری و تناسب تبلیغات و ممنوعیت‌های تبلیغات را پیش‌بینی کرده است.

سرپرست اداره ‌کل تدوین مقررات اظهار داشت: در حال حاضر 9 رسانه صوت و تصویر فراگیر با محتوای تخصصی کودک وجود دارد که این عدد در حال افزایش است. همچنین رسانه‌های بزرگسال محوری هم با ارائه محتوای کودک در این زمینه فعال هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-21 09:22

افزودن دیدگاه جدید