کد مطلب: 

251328

تولید تراشه‌ی هوش مصنوعی که از نور انرژی می‌گیرد

محققان استرالیایی برای اولین بار موفق به تولید یک تراشه هوش مصنوعی شده‌اند که انرژی مورد نیاز خود را از نور تأمین می‌کند.
تولید تراشه‌ی هوش مصنوعی که از نور انرژی می‌گیرد

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این تراشه هوش مصنوعی بر مبنای عملکرد مغز انسان تولید شده و با توجه به عدم نیاز آن به برق در پهپادها، سیستم‌های رباتیک، ساعت‌های هوشمند و ایمپلنت‌های زیستی قابل استفاده است.

این تراشه هوش مصنوعی به علت تقلید از فرایندهای مغز انسان نیازی به استفاده از سخت افزارهای پیچیده و نرم افزارهای متعدد جانبی ندارد و همین مساله موجب می‌شود تا انرژی مصرفی آن کاهش یابد و طراحی آن در ابعاد کوچک نیز به راحتی ممکن شود.

پژوهشگران استرالیایی می‌گویند با طراحی این تراشه انسان به تولید محصولات رایانه‌ای که کارکردی مشابه با مغز انسان داشته باشند، بسیار نزدیک شده و این امر انقلابی را در عرصه رباتیک، نانو و همین طور تعاملات انسان‌ها و ربات‌ها به وجود خواهد آورد.

برای تولید این تراشه از فسفر سیاه استفاده شده که باعث می‌شود مقاومت الکتریکی آن بر اساس طول موج‌های مختلف نور تغییر کند. تابش نور با رنگ‌ها و طول موج‌های مختلف بر روی این تراشه موجب می‌شود تا بتوان بر همین اساس برای آن کارکردهای مختلفی مانند عکاسی، ذخیره سازی اطلاعات و غیره تعریف کرد. پژوهشگران فعلاً یک نمونه مفهومی از این تراشه تولید کرده‌اند تا قابلیت‌های مختلف را بر روی آن آزمایش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-18 15:20

افزودن دیدگاه جدید