کد مطلب: 

251296

الکسا نیازهای کاربران را پیش‌بینی می‌کند

آمازون با توسعه دستیار هوشمند خود قابلیت پیش بینی نیازهای کاربران را در الکسا قرار داد.
الکسا نیازهای کاربران را پیش‌بینی می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان دستگاه الکسا به تازگی توانسته‌اند قابلیتی را توسعه دهند که توسط آن دستیار الکتریکی شرکت آمازون می‌تواند نیازهای کاربر را پیش از آن که مطرح شوند پیش‌بینی کند. مهندسان این دستگاه هوشمند الگوریتم جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند نیازهای افراد را حدس بزند.

مسئولان شرکت آمازون سعی دارند با وجود چنین قابلیتی نیازهای کاربر را بیش از آن که او درخواست کنند از میان بردارند. برای مثال اگر کاربری از الکسا نحوه دم کردن چای را بپرسد، این دستیار الکتریکی هوشمند به صورت خودکار به کاربر پیشنهاد می‌دهد که زمان‌سنجی را برای مدت روشن بودن گاز تنظیم کند. مهندسان این فناوری، آنجینشو کومار و آناند راتی در وبلاگ رسمی خود اظهار داشتند که هدف اصلی آن‌ها این است که ارتباط کاربر با هوش مصنوعی مورد نظر به طبیعی‌ترین شکل ممکن باشد.

این افراد سعی دارند با گذر زمان دستیار هوشمند خود را به یک هوش الکتریکی با رفتارهای طبیعی تبدیل کنند تا کاربران ارتباط صمیمی‌تری را حس کنند. این دو مهندس اظهار کرده‌اند که صحبت با الکسا باید به اندازه ارتباط با یک انسان واقعی طبیعی باشد و به همین دلیل آن‌ها سعی دارند قابلیت پیش‌بینی درخواست‌های آینده را به دستیار هوشمند خود بدهند.

توسعه فناوری دستیارهای هوشمند به میزان مورد نظر مهندسان آمازون بسیار دشوار است و الگوریتم‌های خاص و متفاوتی را نیاز دارد. برای انجام این کار الکسا احتمالات و نیازهای مرتبط با درخواست کاربر را مورد نظر قرار می‌دهد و بر اساس الگوهای پیشین نزدیک‌ترین احتمال را در نظر می‌گیرد.

این فناوری نیاز دارد ابتدا رفتارهای خریدار خود را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن می‌تواند نیازهای مورد نظر را پیش‌بینی کند. این قابلیت اکنون تنها برای کاربران مقیم انگلیس و آمریکا فراهم شده و کاربران برای برخورداری از آن باید ویژگی مورد نظر را برای دستیار هوشمند خود دانلود کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-18 09:09

افزودن دیدگاه جدید