کد مطلب: 

251129

موافقت آمریکا با فروش تراشه گوشی به شرکت هواوی

شرکت کوالکام اعلام کرد مجوز دولت آمریکا برای فروش تراشه های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هواوی تکنولوژیز چین را دریافت کرده است.
موافقت آمریکا با فروش تراشه گوشی به شرکت هواوی

به گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت کوالکام اعلام کرد این شرکت مجوزی برای فروش شماری از محصولاتش شامل محصولات نسل چهارم دریافت کرده است.

کوالکام و سایر شرکتهای تولیدکننده نیمه رسانای آمریکایی پس از اجرای محدودیتهای تجاری آمریکا علیه هواوی در سپتامبر، اجازه ندارند بدون مجوز ویژه دولت به این شرکت فروش داشته باشند.

سخنگوی کوالکام درباره محصولات نسل چهارمی که به هواوی فروخته می شود توضیح نداد اما گفت مربوط به دستگاههای موبایل هستند. کوالکام درخواستهای دیگری برای صدور مجوز دارد که هنوز توسط دولت آمریکا بررسی نشده اند.

هواوی در گذشته مشتری نسبتا کوچک تراشه های کوالکام بود که بزرگترین تامین کننده تراشه تلفنهای همراه است. هواوی در گوشیهای پرچمدارش از تراشه های طراحی داخلی استفاده کرده اما در مدلهای ارزان قیمت از تراشه های کوالکام بهره گرفته است.

تلاش هواوی برای طراحی تراشه های خود در سپتامبر با محدودیتهای تجاری آمریکا برای جلوگیری از دسترسی این شرکت به ابزارهای ساخت و طراحی نرم افزار، به مانع برخورد کرد. تحلیلگران صنعت بر این باورند که هواوی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت دولت آمریکا، به خرید و انبار کردن تراشه های مورد نیازش اقدام کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فروش سایر شرکتهای آمریکایی نظیر مایکرون تکنولوژی به هواوی متوقف شده و این شرکتها خواستار صدور مجوز دولت آمریکا شده اند. اینتل اعلام کرده که مجوزی برای فروش به هواوی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-14 15:03

افزودن دیدگاه جدید