کد مطلب: 

250996

توقف همکاری اپل با یک تولیدکننده آیفون به دنبال نقض مقررات کارگری

شرکت اپل در اقدامی قاطع برای پاکسازی زنجیره تامین چینی خود، همکاری جدید با شرکت پگاترون را پس از کشف نقض مقررات نیروی کار معلق کرد.
توقف همکاری اپل با یک تولیدکننده آیفون به دنبال نقض مقررات کارگری

به گزارش ایسنا، شرکت آمریکایی اپل اعلام کرد چند هفته پیش متوجه شده است شرکت تایوانی پگاترون که تولیدکننده آیفون است، کارگران دانشجو را به شکل نادرستی گروه بندی کرده و برخلاف کد رفتاری تامین کنندگان اپل، به آنها اجازه داده در شیفتهای شب کار کرده و اضافه کاری داشته باشند. تا زمانی که این تولیدکننده رفتارش را اصلاح نکند، اپل همکاری جدیدی با این شرکت نخواهد داشت.

پگاترون یکی از شرکای متعدد اپل برای تولید محصولاتی نظیر آیفون است. این شرکت تایوانی مانند رقیب بزرگترش فاکسکان بخشی از زنجیره تامین جهانی اپل است که سالهاست هدف انتقاد فعالان کارگری قرار دارد. سهام پگاترون در پی اعلام این خبر ۲.۱ درصد در تایپه سقوط کرد.

اپل سرگرم تولید چهار مدل جدید آیفون است و با پگاترون برای توسعه تولید آیفون خارج از چین همکاری می کند. بعید است این تلاشها تحت تاثیر تعلیق اخیر همکاری در چین قرار بگیرد.

اپل اعلام کرد شواهدی از بکارگیری کارگران زیرسن قانونی یا اجباری نیافته اما پی برده که پگاترون اسناد کاری را دستکاری کرده تا تخلفات مربوط به برنامه کارگران دانشجو را پنهان کند. این شرکت تصریح کرد به همکاری برای تقویت مکانیزمهای نظارتی خود ادامه می دهد تا اطمینان حاصل کنند همه کارگران فعال در زنجیره تامین این شرکت تحت حمایت قرار داشته و به شایستگی با آنها رفتار می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پگاترون اعلام کرد این تخلفات در شانگهای و کانشان به وقوع پیوسته و این شرکت با یک شرکت دیگر برای تحکیم فرآیند نظارتی خود همکاری می کند و ارزیابی پایبندی به کد رفتاری را به عنوان معیاری برای سنجش مدیریت ارشد خود اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-10 09:56

افزودن دیدگاه جدید