کد مطلب: 

250765

تولید کامپیوتر شخصی که در یک صفحه کلید جا می‌شود

رایانه‌های شخصی معمولاً به علت فضای زیادی که اشغال می‌کنند، چندان محبوب نیستند. اما رایانه جدید راسپربری پی آی ۴۰۰ تنها در یک صفحه کلید جا می‌شود.
تولید کامپیوتر شخصی که در یک صفحه کلید جا می‌شود

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این مدل از رایانه راسپربری که نسخه‌ای به روزشده از مدل همین رایانه در سال ۲۰۱۹ است، از پردازنده قدرتمندتر چهار هسته‌ای و ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۷۲ بهره می‌گیرد. مدل قبلی این پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی بود.

این رایانه کوچک دارای ۴ گیگابایت رم، هدر GPIO چهل پینی و یک کارت حافظه میکرو اس دی است که ذخیره سازی داده‌ها و اجرای سیستم عامل را تسهیل می‌کند.

یکی دیگر از مزایای این رایانه پشتیبانی از شبکه‌های وای فای بر روی باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز و بلوتوث ۵ است. دو پورت یو اس بی ۳ و یو اس بی ۲ هم اتصال لوازم جانبی مختلف را به این رایانه تسهیل می‌کند. دو پورت جدید micro HDMI هم اتصال دو نمایشگر به این رایانه را تسهیل می‌کند. این پورت‌ها از نمایشگرهایی با دقت ۴K و سرعت پخش ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

ابعاد کل صفحه کلیدی که این رایانه را در خود جای داده ۲۸۶ در ۱۲۲ در ۲۳ سانتیمتر بوده و قیمت آن نیز تنها ۷۰ دلار است. اگر این صفحه کلید با موس یو اس ی، منبع تغذیه یو اس بی – سی و کابل‌های جانبی و همین طور کارت حافظه اس دی عرضه شود قیمت آن به ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-05 09:10

افزودن دیدگاه جدید