کد مطلب: 

250739

تراشه پردازنده جدید سامسونگ ۱۲ نوامبر رونمایی می‌شود

شرکت سامسونگ قصد دارد از جدیدترین مدل پردازنده Exynos در شانگهای چین رونمایی کند.
تراشه پردازنده جدید سامسونگ ۱۲ نوامبر رونمایی می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدل Exynos 1080، اولین تراشه شرکت سامسونگ بر پایه پردازنده 5nm قرار است در تاریخ ۱۲ نوامبر به بازار جهانی راه پیدا کند. تراشه پردازنده Exynos 1080 به نظر می‌آید که پیشرفت بسیاری نسبت به Exynos 980 داشته باشد.

مدل قدیمی در گوشی‌های Galaxy A71 5G و Galaxy A51 5G حضور داشت و پردازش مناسبی را از خود نشان داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، احتمالا تراشه پردازنده جدید از CPU شرکت ARM در مدل Cortex A78 برخوردار شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود این تراشه پردازنده با کارت گرافیک Mali G78 همراه باشد. هر دو مورد ذکر شده از لحاظ عملکرد پیشرفت بسیاری را نسبت به Exynos 980 از خود نشان می‌دهند.

عرضه انحصاری Exynos 1080 در کشور چین

در خبرهای پیشین اشاره شده بود که تراشه Exynos 1080 قرار است تنها برای گوشی‌های منتشر شده در چین عرضه شود و اکنون به نظر می‌آید این امر صحت دارد. طبق اطلاعات جدید شرکت سامسونگ سعی دارد تراشه جدید خود را در شانگهای چین معرفی کند و تنها بازار این کشور را هدف خود قرار دهد.

یکی از منابع خبری معتبر که با شرکت سامسونگ ارتباط دارد طی پست توئیتری اخیر خود نوشت: "پردازنده Exynos 1080 سامسونگ در شانگهای چین معرفی خواهد شد. این برنامه در ۱۲ نوامبر صورت خواهد گرفت و اولین باری است که شرکت سامسونگ یک رویداد را برای پردازنده گوشی‌های خود شکل می‌دهد. این یعنی سامسونگ تصمیم دارد که توجه بیشتری را به جزئیات گوشی‌های خود داشته باشد".

گفتنی است؛ شرکت سامسونگ معمولا گوشی‌های عرضه شده در چین و آمریکا را به پردازنده‌های اسنپدراگون مجهز می‌کند و دیگر گوشی‌های خود در بازارهای مختلف را از پردازنده Exynos بهره‌مند می‌سازد. این امر باعث شد ابرقدرت مورد نظر مورد انتقاد بسیاری قرار گیرد و به دنبال این مسائل به نظر می‌آید که روند فعالیت خود را تغییر داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-04 13:38

افزودن دیدگاه جدید