کد مطلب: 

250668

تولید پارچه‌ هوشمندی که قادر است اشیایی که با آنها در تماس است را شناسایی کند

محققان مایکروسافت در حال ایجاد پارچه‌های هوشمندی هستند که می‌تواند اشیایی را که با آنها در تماس هستند، شناسایی کند.
تولید پارچه‌ هوشمندی که اشیایی را که با آنها در تماس است را شناسایی می‌کند

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا به نقل از زد نت، نوشت: یک شلوار جین به شما یادآوری می کند Airpod کم باتری خود را در جیب عقب فراموش کرده اید. یا یک سفره رومیزی به شما اطلاع می دهد که قبل از خروج از خانه کارت اعتباری خود را برنداشته اید. اینها از جمله برنامه‌های آینده‌ای است که مهندسان مایکروسافت برای فناوری جدید در زمینه منسوجات هوشمند در حال توسعه، در ذهن دارند.

هدف پروژه Capacitivo، ایجاد پارچه هایی است که بتواند اشیایی را که با آنها تماس می گیرند، شناسایی کند. این روش که از قبل در بین مهندسین برق شناخته شده است، به لطف یک تکنیک شناسایی شناخته شده به عنوان سنجش خازنی، متکی به الکترودهایی است که تغییرات بارهای الکتریکی را در هنگام تماس با یک جسم خاص تشخیص داده و اندازه گیری می کنند.

با ترکیب حسگر خازنی با هوش مصنوعی، محققان مایکروسافت توانسته‌اند پارچه‌هایی ایجاد کنند که بتواند اجسام غیر فلزی مانند مواد غذایی و مایعات و سایر وسایل خانگی مانند کتاب، کاسه یا شمع را تشخیص دهد. نتایج، تاکنون قانع کننده بوده است. Capacitivo در آزمایشات مربوط به 20 جسم مختلف، 94.5٪ شناسایی دقیق را انجام داده است.

علاوه بر اینکه این سیستم تلاش می کند بین انواع مختلف مایع تمایز قائل شود مثل یک لیوان شیر یا یک لیوان نوشابه، Capacitivo قادر است پر یا خالی بودن یک ظرف و حتی خشک یا مرطوب بودن خاک یک گیاه کوچک رومیزی را نیز تشخیص دهد. 

با استفاده از این فناوری، یک سفره هوشمند می تواند به کاربر یادآوری کند که گیاهان خود را آبیاری کند. بسیاری از برنامه های دیگر را نیز می توان برای Capacitivo تصور کرد. محققان می‌گویند: "یک اقدام مطلوب را می‌توان آغاز کرد". به عنوان مثال، دستور تهیه یک اسموتی می تواند بر اساس میوه یا سبزی موجود در داخل یک سبد و از طریق پارچه آن تشخیص داده شود و به کاربر پیشنهاد شود.

این فناوری همچنین می تواند اندازه گیری کند که چه مقدار نوشیدنی در لیوان شما باقی مانده است و به طور خودکار برنامه رژیم غذایی شما را به روز  کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-02 11:54

افزودن دیدگاه جدید