کد مطلب: 

250627

عرضه آیفون ۱۲ موجب سقوط سهام شرکت اپل شد

سهام شرکت اپل در چند روز گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و ارزش سهام این شرکت به ۱.۸۵ تریلیون دلار رسید.
عرضه آیفون ۱۲ موجب سقوط سهام شرکت اپل شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه آگوست بود که شرکت اپل به اولین شرکت آمریکایی با ارزش سهام ۲ تریلیون دلار تبدیل شد و در ماه گذشته نیز ارزش این سهام به اوج خود رسید. اما به تازگی سهام این شرکت با نزول بسیار شدیدی رو به رو شده و تاکنون چیزی حدود ۴۵۰ میلیارد دلار ضرر کرده است، این یعنی چیزی حدود ۱۹ درصد از سهام این شرکت ریزش کرده است. آخرین ریزش سنگین سهام این شرکت روز گذشته اتفاق افتاد که چیزی حدود ۵.۶ درصد از سهام شرکت اپل سقوط داشت. با این وجود شرکت اپل همچنان با ارزش‌ترین شرکت آمریکایی فعال در زمینه فناوری است که سهام آن چیزی معادل ۱.۸۵ تریلیون دلار است و ارزش این شرکت در حال حاضر بیش از سهام شرکت ویزا ارزش دارد.

شاید علت اصلی سقوط سهام این شرکت را بتوان عرضه گوشی آیفون ۱۲ دانست چرا که این گوشی نتوانست انتظارات تحلیلگران را برآورده کند؛ از طرفی هم اپل هیچ پیش بینی درباره تعطیلات سه ماهه پیش رو ارائه نداده است و درآمد حاصل از فروش آیفون این شرکت در سه ماهه گذشته حدود ۲۶.۴ میلیارد دلار بود این در حالی است که تحلیلگران فروش آیفون را ۲۷.۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند.

گفتنی است؛ فروش آیفون در کشور چین نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا با افت بسیار شدیدی مواجه شده بود و این موضوع نیز روی فروش گوشی‌های اپل بی تاثیر نبود. با این حال هنوز شرکت اپل واکنشی نسبت به ریزش ناگهانی سهام خود نشان نداده است و باید تا زمان اعلام خبر رسمی از سوی شرکت اپل منتظر ماند.

از دیگر شرکت‌های بزرگی که سهام آن‌ها در روز‌های اخیر ریزش داشته می‌توان به سهام نزدک اشاره کرده که در روز گذشته حدود ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-01 13:41

افزودن دیدگاه جدید