کد مطلب: 

250626

ایده‌های خلاق هوشمندسازی حمل‌ونقل را پرورش می‌دهیم

یکی از اقدامات ستاد توسعه فناوری‎های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناسایی، رشد و پرورش ایده‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و شتاب‌دهی به این فرآیند فناورانه است.
ایده‌های خلاق هوشمندسازی حمل‌ونقل را پرورش می‌دهیم

به گزارش سیتنا، هوشمندسازی که به افزایش ظرفیت حمل‌ونقل، افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در انرژی و هزینه و از همه مهم‌تر کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای می‌انجامد. این کار هم جز در سایه همکاری و هم‌افزایی همه بازیگران این زیست‌بوم میسر نمی‌شود. اتفاقی که رونق صنعت حمل‌ونقل را در کشور رقم خواهد زد.

از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه می‌توان به شناسایی زیست‌بوم حمل‌ونقل هوشمند در کشور اشاره کرد. کاری که با «شناسایی نیازمندی‌های صنعت برای رفع آن‌ها با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی»، «رفع موانع موجود بر سر راه تامین زیرساخت‌ها و کلان پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل هوشمند» و «برگزاری رویدادهای ترویجی برای شناسایی و رشد و پرورش ایده‌ها در این حوزه و انجام فرایند شتابدهی از استارتاپ‌های این حوزه» محقق می‌شود.

حمل‌ونقل هوشمند، به نوعی به‌کارگیری فناوری‌ها برای افزایش بهره‌وری وآی‌تی الکترونیک، مخابرات و کارایی سیستم حمل‌ونقل است. حمل‌ونقل هوشمند باعث رشد شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جوامع می‌شود. دایره وسیع کاربرد هوشمندسازی، تمامی حالت‌های حمل‌ونقلی از جمله جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را شامل می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-01 13:26

افزودن دیدگاه جدید