کد مطلب: 

250624

دستگاه‌های اینترنت اشیاء بیشترین آمار هک را به خود اختصاص دادند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت نوکیا، هکرها به راحتی اطلاعات دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند را به دست می‌‌آورند.
دستگاه‌های اینترنت اشیاء بیشترین آمار هک را به خود اختصاص دادند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی شرکت نوکیا اعلام کرده است که در ایام اخیر تعداد حملات به اینترنت اشیاء به شدت افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن وجود ضعف‌های امنیتی متعدد و استفاده مجرمان از این ضعف‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های استفاده کننده به اینترنت اشیاء است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت نوکیا، در حال حاضر ۳۳ درصد از میزان کلی هک و حملات اینترنتی به دستگاه‌های استفاده کننده از اینترنت اشیاء تعلق گرفته است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این آمار حدود ۱۶ درصد بود. گفتنی است تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه استفاده کننده از اینترنت اشیاء مورد حمله قرار گرفته‌اند.

از طرفی هم با توجه به راه اندازی شبکه 5G در بیشتر نقاط جهان، استفاده از اینترنت اشیاء و سیستم‌های هوشمند نظارت بر منازل افزایش پیدا کرده و موضوع امنیت این دستگاه‌ها بسیار نگران کننده خواهد بود. وضعیت IP کاربران در بحث مورد هجوم قرار گرفتن دستگاه‌ها بی تاثیر نبوده و بیشترین هجوم هکر‌ها به دستگاه‌هایی با IP معمولی و مورد استفاده توسط کاربران عادی صورت گرفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان مورد حمله قرار گرفتن دستگاه‌های افراد به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. گفتنی است یکی از موارد بسیار شایع در بین هکر‌ها، استفاده از نرم افزار‌های شخص ثالث برای نفوذ به رایانه افراد است؛ برای مثال هکر‌ها نرم افزاری با عنوان Coronavirus Map که به طور کامل به نسخه اصلی این نرم افزار که توسط دانشگاه هاپکینز طراحی شده است را ساخته‌اند و پس از دریافت و نصب آن توسط کاربر، به سرعت به دستگاه فرد وارد شده و اطلاعات وی را سرقت خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-01 13:10

افزودن دیدگاه جدید