کد مطلب: 

250461

اولین جلسه بررسی شکایت علیه گوگل مشخص شد

بر اساس اطلاعات جدید قرار شده دادگاهی علیه گوگل در روز جمعه این هفته به صورت عمومی برگزار شود.
اولین جلسه بررسی شکایت علیه گوگل مشخص شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی آمریکایی، آمیت متا، به تازگی تاریخ مشخصی را برای پرونده نقض قوانین ضد انحصار گوگل تعیین کرده تا به این ماجرا رسیدگی دقیق‌تری شود. این بخشنامه ابتدا روز سه‌شنبه هفته گذشته توسط دپارتمان عدالت آمریکا تنظیم شد و اکنون اخبار رسمی آن به گوش رسیده است.

این دپارتمان در آمریکا ابرقدرت دنیای فناوری را متهم می‌شمارد و باور دارد شرکت قدرتمند گوگل باید مبلغ ۱ تریلیون دلار به دلیل نقض قوانین ضد انحصار بپردازد. لایحه تنظیم شده علیه گوگل به این امر اشاره دارد که شرکت مذکور با استفاده از روش‌های ضد رقابتی سعی داشته خود را در مرتبه بالاتر قرار دهد و در سرویس مرورگرها و موتورهای جست‌وجو با سوء استفاده و انحصار طلبی به رقابت ناسالم بپردازد.

شرکت گوگل همچنین به همکاری ناسالم با اپل متهم شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این مجموعه با ایجاد قراردادی بر خلاف قوانین ضد انحصار با شرکت اپل موتور جست‌وجوی خود را در مرورگر سافاری قرار داده است.

شرکت گوگل در واکنش به شکایات صورت گرفته در توئیتر خود اظهار داشت که این پرونده به شدت ایراد دارد و دلیل استفاده کاربران از موتور جست‌وجوی گوگل ترجیح آن‌ها است. این شرکت باور دارد موتورهای جست‌وجوی بسیاری در دنیا وجود دارند که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و انتخاب گوگل ترجیح آن‌ها است.

طبق ادعای گوگل رفتار کاربران به هیچ وجه اجباری نبوده و هر کس به تنهایی انتخاب خود را داشته است. گفتنی است؛ در اوایل ماه اکتبر یک سناتور آمریکایی به صورت ناشناس از مدیرعامل‌های شرکت‌های توئیتر، فیسبوک و گوگل خواست در دادگاه حاضر شوند تا مراحل استیضاح آن‌ها صورت گیرد. این دادگاه برای کنترل محتوای قرار گرفته در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. جلسه دادرسی شکایت علیه گوگل در روز جمعه به صورت عمومی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-28 11:44

افزودن دیدگاه جدید