کد مطلب: 

250256

فناوری IoB تا سال ۲۰۲۵ نیمی از جهان را فرا خواهد گرفت

شرکت گارتنر معتقد است اینترنت رفتارها مهم ترین روند فناورانه سال ۲۰۲۱ بوده و به زودی نیمی از جمعیت دنیا را تحت نظر می‌ گیرد.
فناوری IoB تا سال ۲۰۲۵ نیمی از جهان را فرا خواهد گرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروزی فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء، اینترنت رفتارها، اتوماتیک‌سازی و مهندسی هوش مصنوعی از ارزش بالایی برخوردارند و جایگاه مهمی را در اختیار گرفته‌اند. به تازگی یک شرکت تحقیقاتی با عنوان گارتنر نام برترین فناوری‌های راهبردی را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار داده است.

این فهرست تهیه شده بر اساس میزان انعطاف‌پذیری فناوری‌ها و قدرت سازگار شدن آن‌ها با شرایط شکل گرفته است. همچنین بر اساس اطلاعات شرکت مذکور، فهرست مورد نظر تحت تاثیر ویروس کرونا بوده و فناوری‌های معرفی شده از مواردی هستند که توانسته‌اند در مقابل این ویروس موفق‌تر عمل کنند. در این لیست فناوری‌هایی مانند اینترنت رفتارها، هایپراتوماسیون و مهندسی هوش مصنوعی قرار گرفته است.

توضیحات گارتنر در رابطه با فناوری اینترنت رفتارها

طبق داده‌های منتشر شده توسط شرکت گارتنر، در این فهرست اینترنت رفتار‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و در رتبه اول قرار دارد. شرکت گارتنر اظهار دارد اینترنت رفتار‌ها بر روی پیگیری رفتار انسان‌ها مانند محل رفت و آمد و همچنین چهره آن‌ها تمرکز دارد و از این داده‌ها برای تشکیل دادن نقشه‌های رفتاری استفاده می‌کند.

طبق گفته این شرکت تا سال ۲۰۲۵ نیمی از جمعیت کل جهان تحت نظر پروژه‌های اینترنت رفتار‌ها قرار خواهند گرفت. گفتنی است؛ به عقیده بسیاری از افراد در دنیا این فناوری کمی ترسناک و عجیب به نظر می‌آید چرا که قرار است رفتار انسان‌ها را تحت نظر داشته باشد.

به همین منظور شرکت گارتنر اعلام کرده که برای پیاده‌سازی چنین فناوری جدیدی به صورت گسترده شرکت‌های سازنده باید محدودیت‌های اخلاقی زیادی را مشخص کنند تا حریم خصوصی کاربران در معرض خطر قرار نگیرد. با این وجود این شرکت اعلام داشته که در حال حاضر مراکز بسیاری وجود دارند که از این فناوری جدید استفاده می‌کنند و از محدودیت‌های اخلاقی لازم برخوردار نیستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-22 11:52

افزودن دیدگاه جدید