کد مطلب: 

249880

اپلیکیشن تیک تاک در پاکستان فیلتر شد

رگولاتور مخابراتی پاکستان اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک را به دلیل عدم فیلتر محتوای نامناسب و غیراخلاقی مسدود کرد.
اپلیکیشن تیک تاک در پاکستان فیلتر شد

به گزارش ایسنا، سازمان مخابرات پاکستان اعلام کرد فیلتر این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیو بدنبال شکایت از سوی بخشهای مختلف جامعه علیه مطالب غیراخلاقی و نامناسب آن انجام گرفت.

با این حال رگولاتور مخابراتی پاکستان اعلام کرد در صورت بکارگیری مکانیزم محدود کردن مطالب غیرقانونی از سوی تیک تاک، ممنوعیت مذکور مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

تیک تاک اعلام کرده که متعهد به رعایت قوانین در بازارهایی است که این اپلیکیشن در آنجا عرضه شده است.

تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، با فراهم کردن امکان ساخت کلیپهای ویدیویی کوتاه و اشتراک گذاری آنها محبوبیت زیادی میان کاربران جوان بدست آورده است. با این حال رشد سریع محبوبیت این اپلیکیشن، توجه کشورهای زیادی را به مسائل امنیت و حریم خصوصی کاربران به دلیل ارتباط آن با چین جلب کرده است.

هند که بزرگترین بازار تیک تاک از نظر شمار کاربران است،  همزمان با تشدید اختلافات مرزی با چین، در ژوئن این اپلیکیشن را با اشاره به نگرانیهای امنیت ملی ممنوع کرد. تیک تاک در حال مبارزه با ممنوعیت در آمریکا بوده و همچنین با تحقیقات استرالیا روبروست.

تیک تاک همواره ارتباط با چین را که به عنوان نگرانی امنیتی در کشورهای دیگر ذکر شده، تکذیب کرده است.

سه مقام پاکستانی روز جمعه به رویترز گفتند ممنوعیت تیک تاک فوری خواهد بود. پاکستان مکررا از تیک تاک خواسته بود مکانیزمی را برای مسدود کردن محتوای نامناسب و غیراخلاقی به اجرا بگذارد اما این پلتفرم نتوانست نظر مقامات پاکستانی را به طور کامل جلب کند.

تصمیم برای فیلتر تیک تاک پس از توجه عمران خان، نخست وزیر پاکستان به این موضوع گرفته شد. وی به مقامات پاکستانی دستور داد تمامی تلاش خود را برای مسدود کردن محتوای غیراخلاقی انجام دهند.

بر اساس گزارش رویترز، اسامه خلجی، مدیر یک گروه مدافع حقوق کاربران اینترنت پاکستان اظهار کرد که این تصمیم رویاهای دولت برای یک پاکستان دیجیتال را تضعیف می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-10 09:44

افزودن دیدگاه جدید