کد مطلب: 

249329

احتمال محدودیت دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

مدیر امور جهانی فیس‌بوک از برنامه‌ریزی این شبکه اجتماعی برای مدیریت شرایط حاد بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.
احتمال محدودیت دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

به گزارش مهر به نقل از انگجت، وی که با نشریه تایمز مالی مصاحبه کرده تصریح کرده که فیس‌بوک در حال برنامه‌ریزی برای بدترین سناریوهایی است که ممکن است بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاییز رخ دهد و به آشوب خیابانی و اعتراض‌های دامنه دار منجر شود.

به گفته وی، فیس‌بوک در حال بررسی این موضوع است که چگونه باید در برابر مقوله‌هایی مانند آشوب‌های مدنی و خشونت‌های شدید طرفداران دو نامزد انتخاباتی که در فضای مجازی نیز بازتاب خواهد داشت واکنش نشان دهد. این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر بارها به بی عملی و بی تفاوتی نسبت به نفرت پراکنی و انتشار مطالب مروج خشونت، نژادپرستی، هتاکانه و غیره متهم شده است.

کلگ در بخشی از این مصاحبه تصریح کرده که اگر هرج و مرج‌های بعد از انتخابات تشدید شود و کار به خشونت بکشد ممکن است دسترسی کاربران و نیز کارکنان فیس‌بوک به برخی قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محدود شود. وی در مورد جزئیات این محدودیت‌ها و طرح‌ها توضیحی نداد.

وی به برخی از اقدامات مشابه فیس‌بوک در این زمینه در سایر کشورها مانند سری لانکا و میانمار اشاره کرده و افزود بی توجهی به نفرت پراکنی در اینترنت می‌تواند خشونت‌ها را تشدید کند.

تایمز مالی در انتهای این مصاحبه مدعی شده فیس‌بوک ۷۰ سناریو را برای آشوب‌های بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر گرفته و در این زمینه از مشورت برخی سناریونویسان و برنامه نویسان نظامی در بالاترین سطح جهانی نیز برخوردار است. از جمله افرادی که در این برنامه‌ریزی‌ها در فیس‌بوک حضور داشته‌اند، می‌توان به شریل سندربرگ و شخص مارک زاکربرگ نیز در کنار نیک کلگ اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-23 11:59

افزودن دیدگاه جدید