کد مطلب: 

249179

گوگل برنامه‌‌های جاسوسی را از فروشگاه خود حذف خواهد کرد

فروشگاه گوگل اعلام کرد در تاریخ یک اکتبر برنامه‌ های جاسوسی را تبلیغ نمی‌ کند و آن ها را از پلتفرم تبلیغی خود حذف خواهد کرد.
گوگل برنامه‌‌های جاسوسی را از فروشگاه خود حذف خواهد کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فروشگاه گوگل در راستای جلوگیری از ترویج برنامه‌هایی که به طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را جاسوسی و منتقل می‌کند، مقابله کرده و فروش این برنامه‌ها را از یک اکتبر ممنون خواهد کرد.

با به روزرسانی خط مشی گوگل برای برنامه نویسان، توسعه دهندگان برنامه جاسوسی دیگر قادر به ارائه این برنامه‌ها نیستند، با توجه به قوانین جدید در تاریخ مذکور این دستورالعمل اجرا می‌شود.

اپلیکشن‌های جاسوسی طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها بدون این که کاربر متوجه شود، نصب و اجرا کرد و می‌تواند تمام اطلاعات شخصی عکس‌ها و برنامه‌ها را منتقل کند، چرا که به طور پنهان و غیرقابل شناسایی هستند و به راحتی از آن‌ها برای سوء استفاده از افراد استفاده می‌شود.

با این حال گوگل برای والدینی که قصد نظارت و کنترل فرزندان خود را دارند استثنایی درنظر گرفته است و این والدین را به استفاده از اپلیکیشن‌هایی که قابلیت‌های مشابه اپلیکیشن‌های جاسوسی را دارند، مجاز دانسته است. به گفته گوگل، تنها تفاوت اپلیکیشن‌های مذکور این است که باید علامتی که به طور دائمی نشان داده می‌دهد که کاربر تحت ردیابی است روشن باشد که عملکرد مخفی را برای این اپلیکیشن دشوار می‌کند.

گوگل پیش از این تبلیغ این گونه اپلیکشین‌های جاسوسی را در پلتفرم تبلیغاتی خود ممنوع کرده بود، اما برای اعمال این دستورالعمل با مشکل مواجه شده بود. اما سایت تک کرانچ در ماه گذشته اعلام کرده بود: چندین شرکت طراح برنامه جاسوسی از طریق پلتفرم گوگل درحال تبلیغ برنامه‌های خود هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-20 10:42

افزودن دیدگاه جدید