کد مطلب: 

248291

تا کنون ۱.۵ میلیون مالک خانه‌های خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱.۵ میلیون مالک خانه خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند، گفت: مالیات خانه های خالی که مالک آنها زیر ۱۸ ساله ها هستند را باید قیم و سرپرست آنها بپردازند.
تا کنون ۱.۵ میلیون مالک خانه‌های خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند

به گزارش سیتنا، محمود محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به ارسال پیامک مالیاتی به مالک خانه های خالی، اظهار داشت: در مرحله اول اطلاعات واحد مسکونی خالی از سکنه به مالک پیامک می شود و این مهلت به مالک داده شده که نسبت به این اطلاعات در صورت نادرست بودن،  در  قالب پیامک برگشت اعتراض خود را ارسال کند.

وی ادامه داد: با آغاز به کار سامانه، روزانه متوسط بین 100 تا 150 هزار پیامک به مالکان خانه های خالی ارسال شده است و تا الان به تعداد 1.5 میلیون پیامک به مالک خانه های خالی رسیده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مالکان گروه به گروه پیامک برگشت تایید اطلاعات و یا عدم تایید آن را ارسال می کنند و و برگشت اطلاعات در حال انجام است. پس از انجام این عملیات، اطلاعات پردازش و صحت سنجی خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه هم به مالکان حقیقی و هم حقوقی پیامک ارسال شده است، گفت: از حقوقی ها به شماره ای که ثبت شده پیامک ارسال می شود که آن شماره می تواند شماره تماس اعضای هیات مدیره یا شماره ثبتی شرکت باشد.

وی در پاسخ به این سوال که هنوز ضرایب مالیاتی در مجلس برای مالیات ستانی از خانه های خالی تصویب نشده است و در این شرایط چطور اخذ مالیات از خانه های خالی را آغاز می کنید،اظهار داشت: طبیعتا هر زمانی که ضرایب مالیات بر خانه های خالی در مجلس تصویب شود تاریخ ملاک عمل است و عطف به ما سبق نمی شود. این اقدامات براساس قانون مصوب سال 94 بوده و تا زمانی که مصوبه جدید از مجلس خارج نشود،همه ضرایب براساس قانون قبل خواهد بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره عدم اتصال  وزارتخانه های نفت و نیرو که اطلاعات انشعابات واحدهای مسکونی  را در اختیار دارند و می توانند ملاک عمل شناسایی خانه های خالی باشند، تاکید کرد: هر کدام از دستگاه ها استانداردهایی در سامانه های خود  دارند که اتصال این سامانه ها به یکدیگر پروسه فنی زمان بری دارد. در حال حاضر در حال مذاکره هستیم که این ارتباط بین دستگاه های مختلف به صورت آنلاین برقرار شود و سامانه ها به یک استاندارد مشترکی برسند تا روزانه این اطلاعات بین دستگاه های مختلف مبادله شود.

محمودزاده افزود: البته مراحل شناسایی خانه های خالی انجام شده اما وقتی اطلاعات بیشتر باشد کار راحت تر است. به هر حال  به لحاظ تکلیفی که داشتیم با همین اطلاعات موجود کار را انجام دادیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مالیات ستانی از واحدهای خالی از سکنه که مالک آن ها زیر 18 سال دارند،  گفت: مالیات خانه های خالی که مالک آنها زیر 18 ساله ها هستند را باید قیم و سرپرست آنها بپردازند.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-30 12:32

افزودن دیدگاه جدید