کد مطلب: 

248071

بلک‌بری با گوشی 5G مجهز به صفحه کلید فیزیکی می‌آید

تلفن جدید نسل پنجم بلک بری که در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد، همچنان از صفحه کلید فیزیکی بهره می‌برند.
بلک‌بری با گوشی 5G مجهز به صفحه کلید فیزیکی می‌آید

به گزارش سیتنا، پس از آنکه همکاری شرکت TCL در اوایل سال جاری با بلک‌بری تمام شد، یک شرکت جدید مجوز تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت را خریداری کرد. این عضو جدید دنیای گوشی‌های هوشمند، استارت‌آپ OnwardMobility است و قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ گوشی 5G بلک‌بری را به بازار عرضه کند. نکته جالب توجه درخصوص این تلفن همراه، داشتن صفحه کلید فیزیکی آن است.

بنابر گزارشات، شرکت OnwardMobility قرار است تا این تلفن همراه جدید را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ وارد بازار‌های آمریکای شمالی و اروپا کند. پیتر فرانکلین، مدیرعامل این شرکت، طی یک بیانیه مطبوعاتی، ضمن اشاره به این نکته که گوشی‌های هوشمند بلک‌بری به توانمندی در حفظ حریم خصوصی و داده‌های کاربران شناخته شده‌اند، خاطرنشان کرد که این یک فرصت باورنکردنی برای شرکت مذکور است تا بتواند دستگاه‌های 5G نسل بعدی را با پشتیبانی بلک‌بری و FIH Mobile به بازار عرضه کند.

پیتر فرانکلین همچنین با بیان اینکه امروزه بیش‌ از نیمی از جمعیت جهان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، به این نکته اشاره کرد که چیزی که هم‌اکنون بیش از پیش احساس می‌شود، نیاز کاربران سازمانی، دولتی و سایر مصرف‌کنندگان به گوشی‌های هوشمندی است که از هر لحاظ کاملا ایمن باشد و این شکافی است که انتظار می‌رود شرکت OnwardMobility آن را پر کند.

گوشی‌های بلک‌بری از اولین تلفن‌های هوشمندی بودند که در بین مصرف‌کنندگان محبوب شدند و درپی توانمندی این محصولات در حفظ حریم خصوصی کاربران، این کمپانی توانست سال‌ها به عنوان یک شرکت قابل اعتماد باقی بماند.

با توجه به این نکته که تلفن‌های بلک‌بری TCL نیز دارای صفحه‌کلید‌های فیزیکی بودند اما آنچنان که باید نتوانستند در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند موفق باقی بمانند، به طور خلاصه می‌توان نتیجه گرفت که ممکن است افراد به‌‌ عنوان یک نوستالژی برای گوشی‌های دارای کیبورد فیزیکی دلتنگ شوند، اما به هیچ‌وجه این امر دلیل کافی برای خرید این مدل گوشی‌ها توسط کاربران نیست.

از زمان سلطنت دستگاه‌های بلک‌بری گوشی‌های هوشمند تغییرات زیادی داشته‌اند و فرمت بلند و باریک فعلی به‌ این معنی است که صفحه‌کلید‌های فیزیکی پایین گوشی جزو اولویت‌های کاربران نیست و نمی‌توان کتمان کرد که تایپ کردن با صفحه‌کلیدهای مجازی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است. لذا باید دید که با نزدیک شدن به زمان پرده‌برداری از این محصول جدید بلک‌بری، چه تغییراتی برای کاربرپسندتر شدن این مدل قرار است انجام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-23 11:31

افزودن دیدگاه جدید