کد مطلب: 

247497

مهندس سابق گوگل به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

یکی از مهندسان سابق وایمو از زیرمجموعه‌های گوگل که در زمینه تولید خودروهای خودران فعالیت می‌کند، به جرم سرقت اسرار تجاری این شرکت به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.
مهندس سابق گوگل به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، بر اساس حکم قاضی دادگاهی در آمریکا آنتونی لواندوسکی که قبلاً به عنوان یکی از مهندسان کلیدی وایمو بر روی تولید خودروهای خودران گوگل فعالیت می‌کرد، به علت سرقت اسرار تجاری آن و انتقال این اسرار به شرکت اوبر محکوم شده و باید ۱۸ ماه را در زندان بگذراند.

وی در ابتدا محکومیتی ۲۷ ماهه را دریافت کرده بود که بخشی از آن بخشیده شد و بخش دیگری از آن برای کاهش خطر ابتلاء به کرونا به بازداشت خانگی تبدیل شد. قرار است دوران محکومیت وی در زندان بعد از پایان شیوع گسترده ویروس کرونا آغاز شود.

آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل در سال ۲۰۱۷ شکایتی را بر علیه اوبر و این مهندس تقدیم دادگاه کرده و مدعی شده بود آنها اسرار وایمو در مورد طراحی و تولید خودروهای خودران را سرقت کرده‌اند.

آنتونی لواندوسکی بعد از خداحافظی از وایمو و گوگل یک شرکت برای تولید کامیون‌های خودران تأسیس کرد و بعد از مدت کوتاهی این شرکت توسط اوبر خریداری شد. آلفابت مدعی شده آنتونی لواندوسکی بیش از ۱۴ هزار فایل و سند محرمانه در مورد خودروهای خودران وایمو و سیستم لیدار آن را بارگذاری و سرقت کرده است. اگر چه وایمو و اوبر در سال ۲۰۱۸ به توافق رسیدند، ولی تعقیب آنتونی لواندوسکی تا محکومیت قطعی وی ادامه یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-05 11:10

افزودن دیدگاه جدید