کد مطلب: 

247259

استفاده از نور فرابنفش جهت ضدعفونی بیمارستان‌های کرونایی

بیمارستان‌های خارجی تصمیم گرفتند با استفاده از ربات‌های مجهز به اشعه فرابنفش اتاق‌های خود را ضدعفونی کنند.
استفاده از نور فرابنفش جهت ضدعفونی بیمارستان‌های کرونایی

به گزارش سیتنا، نوعی از نور‌های فرابنفش با عنوان UVC وجود دارد که دانشمندان از آن‌ها برای جلوگیری از جابه‌جا شدن میکروب‌ها استفاده می‌کنند. از این رو بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر دنیا تصمیم گرفته‌اند از ربات‌هایی برای پاک‌سازی محیط مجموعه خود استفاده کنند که از این نوع نور فرابنفش برخوردار هستند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، نور‌های UVC می‌توانند جابه‌جایی انواع میکروب‌های فوق خطرناک را تا ۳۰ درصد کاهش دهند. از انواع میکروب‌های خطرناکی که در بیمارستان‌ها وجود دارند و تحت تأثیر این نور‌ها قرار می‌گیرند می‌توان به MRSA و VRE اشاره کرد.

تحقیقات روی نور‌های UVC نشان داده احتمال ابتلا به بیماری افرادی که به عنوان همراه اشخاص مبتلا در بیمارستان حضور پیدا کرده‌اند، پس از اجرای طرح پاک‌سازی با نور UVC کاهش چشمگیری داشته است. این فناوری مدتی است که برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌های کرونایی نیز مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از مناطق دنیا از آن استفاده می‌کنند.

برای پاک‌سازی بیمارستان‌ها، دستگاهی با عنوان Tru-D SmartUVC به مدت ۳۰ دقیقه در مناطق آلوده قرار می‌گیرد و مشغول به ضدعفونی کردن سطوح می‌شود. این نور با حمله به DNA میکروب‌ها آن‌ها را از بین می‌برد و جلوی شیوع آن‌ها را می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-29 12:44

افزودن دیدگاه جدید