کد مطلب: 

246908

ربات ویژه حمل و نقل اشیای ظریف و شکننده تولید شد

محققان دانشگاه میشیگان از تولید ربات پیشرفته‌ای خبر داده اند که مجهز به یک دست است و می‌تواند امور خاصی مانند بلند کردن و انتقال اشیای حساس و شکننده مانند میوه و تخم مرغ را انجام دهد.
ربات ویژه حمل و نقل اشیای ظریف و شکننده تولید شد

به گزارش سیتنا به نقل از نیواطلس، دست‌های رباتیک معمولاً قوی و ضمخت هستند و نمی‌توان از آنها برای حمل و نقل اشیا و ابزار حساس و ظریف استفاده کرد. اما دانشمندان توانسته اند دست رباتیکی برای برداشتن و جابجایی اشیای شکننده وظریف مانند تخم مرغ، گوجه فرنگی، لیوان، بطری و غیره ابداع کنند.

دست این ربات موسوم به FHPA دارای چهار انگشت و یک انگشت شست در جهت مخالف است که همکاری و هماهنگی آنها با یکدیگر برای لمس و جابجایی اشیا در حد بالایی است. پمپاژ جریان هوا از طریق لوله‌های متصل به دست این ربات به صورت حساب شده باعث باز و بسته شدن تدریجی انگشت‌ها و تنظیم فشار وارده به اشیای در حال حمل می‌شود. پس از انتقال هر شیء به مقصد فشار هوا کمتر شده و به تدریج کاهش می‌یابد تا شیء در محل مد نظر قرار گیرد.

این ربات بعد از تکمیل و بررسی‌های نهایی برای اقداماتی همچون بسته بندی انواع میوه، انجام خدمات پزشکی و حتی کمک به انجام اعمال جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-22 16:27

افزودن دیدگاه جدید