کد مطلب: 

246742

"گیت هاب" کدهای منبع خود را در قطب شمال ذخیره کرد

گیت هاب سال گذشته از برنامه‌های خود برای ذخیره سازی کدهای تمامی نرم افزارهای منبع باز این سایت در محلی ایمن در قطب شمال خبر داده بود و حالا این تصمیم را عملیاتی کرده است.
"گیت هاب" کدهای منبع خود را در قطب شمال ذخیره کرد

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، گیت هاب که یک پلتفرم میزبانی کدهای برنامه نویسی است برای تضمین دسترسی نسل‌های آینده به کدهای منبع نرم افزارهای میزبانی شده در این سایت و به علت نگرانی از وقوع رویدادهای غیرمنتظره که ممکن است موجب نابودی تمدن بشری شود، این تصمیم را گرفته است.

گیت هاب بر این باور است که نگهداری اطلاعات منبع در محیط دست نخورده و ایمن قطب شمال دسترسی به آنها را برای هزار سال آینده تضمین می‌کند. جولیا متکالف مدیر برنامه‌های استراتژیک گیت هاب در این مورد گفته است: بعد از چند بار تأخیر در اجرای این برنامه به علت شیوع ویروس کرونا سرانجام این فرایند در ۸ جولای سال ۲۰۲۰ تکمیل شد.

حجم کل این آرشیو ۲۱ ترابایت است و داده‌های مذکور بر روی یک نوع فیلم دیجیتال بادوام که رایانه‌ها یا انسان با استفاده از یک عینک بزرگ کننده کاراکترها قادر به خواندن آنها هستند، ذخیره شده است. داده‌های یادشده در محلی ایمن در مجمع الجزایر نروژی Svalbard ذخیره شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-19 15:38

افزودن دیدگاه جدید