کد مطلب: 

246535

فوریت انگلیس برای پایان همکاری با هواوی

دولت انگلیس اعلام کرده شرکت های مخابراتی باید تا پایان ۲۰۲۷ میلادی تمام تجهیزات مخابراتی هواوی را از زیربنای شبکه ۵G این کشور حذف کنند.
فوریت انگلیس برای پایان همکاری با هواوی

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دستور داد تا پایان ۲۰۲۷ میلادی تمام تجهیزات هواوی از زیربنای شبکه ۵G این کشور حذف شود. این در حالی است که اقدام جانسون علیه بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی جهان احتمالا به تنش با چین منجر می شود.

همزمان با آماده شدن انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، نگرانی ها درباره امنیت تجهیزات هواوی و فشار از سوی آمریکا، جانسون را مجبور کرد بین همکاری با چین و آمریکا، یکی از آنها را انتخاب کند.

درحالی که انگلیس به شدت از سوی دولت دونالد ترامپ برای قطع همکاری با هواوی تحت فشار بود، دولت چین نیز به انگلیس هشدار داده بود که در صورت طرفداری از آمریکا ، وضعیت میلیاردها دلار سرمایه گذاری در این کشور به خطر خواهد افتاد.

دولت انگلیس در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی به هواوی اجازه داد تا ۳۵ درصد  در توسعه  شبکه ۵Gاین کشور همکاری کند. البته همکاری هواوی محدود به  فعالیت های هسته ای بود. اما اکنون نخست وزیر انگلیس شرکت های مخابراتی را از خرید تجهیزات هواوی پس از پایان سال جاری منع کرده و به آنان ۷ سال فرصت داد تا تجهیزات فعلی را نیز حذف کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-15 12:16

افزودن دیدگاه جدید