کد مطلب: 

245998

هوش مصنوعی به جست‌وجوی حیات در مریخ می‌پردازد

محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به سیستم‌های هوش مصنوعی آموزش می‌دهند که در جریان ماموریت «اگزومارس» در سال ۲۰۲۰ جستجوی حیات در نمونه‌های مریخ را برعهده بگیرند.
هوش مصنوعی به جست‌وجوی حیات در مریخ می‌پردازد

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه دیلی میل، به همت تلاش محققان ناسا در آموزش به سیستم های هوش مصنوعی، این سیستم به محققان در جستجوی حیات در مریخ و سایر سیارات کمک خواهد کرد.  

کاوشگر سازمان فضایی اروپا به نام «اگزومارس»، اولین کاوشگری خواهد بود که در زمان عزیمت به سمت مریخ در سال های ۲۰۲۲/۲۰۲۳ از این سیستم جدید هوش مصنوعی استفاده می کند. 

مجاز بودن این سیستم‌ها برای انتخاب اینکه چه چیزی را آنالیز کنند و چه چیزی را برای بازگو کردن به محققان به زمین بازگردانند، بر محدودیت های جدی در زمینه چگونگی انتقال اطلاعات در مسافت‌های زیاد در جستجوی زندگی از سیارات دور دست غلبه می کند. 

این سیستم در مریخ آزمایش می شود اما به گونه ای طراحی شده است که در ماموریت های آتی به قمرهای یخی مشتری و زحل که مسافت زیاد این قمرها مساله است، مورد استفاده قرار گیرد.

دادن این توانایی به هوش مصنوعی که چه زمان و چه مکانی را به جستجوی علائم حیات بپردازد، به این معنی است که اطلاعات زیادی با صرفه جویی در زمان و حفظ منابع به زمین بازگردانده خواهد شد. 

برنامه اگزومارس یک ماموریت گسترده شناسایی مریخ برای جستجو پیرامون وضعیت زیستی در مریخ و بن‌مایه‌های زندگی و زندگی مریخی، در گذشته یا حال ‌است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-30 10:58

افزودن دیدگاه جدید