کد مطلب: 

245980

معرفی ۶ ایده استارتاپی تجارت الکترونیکی در حضور سرمایه‌گذاران

شش شرکت استارتاپی ایده‌های خود را در حوزه‌های تجارت الکترونیکی در حضور سرمایه‌گذاران ارائه کردند.
معرفی ۶ ایده استارتاپی تجارت الکترونیکی در حضور سرمایه‌گذاران

با برگزاری رویداد جذب سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌های حوزه‌های IT و ICT از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۶ استارتاپ ایده‌های خود را برای جذب سرمایه ارائه کردند.

ایده‌های این استارتاپ‌ها به این شرح است:

ایده سامانه جامع مدیریت پسماند:

عدم تفکیک زباله از منزل، وجود کودکان کار و آلوده بودن ۳۰ درصد پسماندها به شیرابه از چالش‌های زباله‌ها هستند، در این راستا یکی از استارتاپ‌های مستقر در ناحیه نوآوری شریف سامانه‌ای برای تفکیک زباله از مبدا را پیاده‌سازی کرده است که در تعامل با پیمانکاران هر شهر در این حوزه اقدام می‌شود.

سرمایه مورد نیاز برای پیاده‌سازی این طرح ۱.۶میلیارد تومان درخواست شده است.

پایش ماهواره‌ای اراضی کشاورزی

فعالیت‌های کشاورزی فعلی زمان‌بر، پرهزینه و با دقت پایین انجام می‌شود و راه حلی که برای این امر ارائه شد، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای بررسی چالش‌های موجود در زمین‌های زراعی است که بر اساس آن گزارشی از مشکلات موجود در اراضی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

محققان این استارتاپ‌ در حال حاضر این پلتفرم را پیاده سازی کردند و اعضای این استارتاپ معتقدند با توسعه آن در سال پنجم به سوددهی خواهد رسید.

سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو

یکی از چالش‌های موجود، فراموش شدن زمان مصرف دارو است که به دلایلی چون فراموشی، مشغله زیاد، کهولت سن و تعداد زیاد دارو رخ می‌دهد. برای رفع این چالش یکی از استارتاپ‌های مستقر در یزد سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو را عرضه کرده است.

هدف این استارتاپ تبدیل شدن به موثرترین هلدینگ سلامت در کشور است.

پیاده‌سازی سامانه‌ای برای تحلیل داده

یکی از چالش‌های موجود در حوزه‌های پژوهشی عدم دسترسی و پردازش داده‌ها از سوی پژوهشگران است که یکی از تیم‌های استارتاپی سامانه‌ای برای تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی‌ ارائه کرده است.

تجمیع ابزارها در یک داشبورد، امکان قرار دادن واسط‌های پردازشی در نرم‌افزارهای مختلف و هزینه مناسب از مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

مشتریان این سامانه پژوهشگران، مراکز پژوهشی و شرکت‌های نرم‌افزاری هستند.

نرم‌افزار دیجیتال خدمات پزشکی

عدم دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، عدم استفاده از ظرفیت‌ توریسم سلامت و عدم تمرکز بر روی کلان داده‌های دارویی از چالش‌های حوزه سلامت است و برای رفع این چالش از سوی یکی از استارتاپ‌ها اپلیکیشن دیجیتال خدمات پزشکی پیاده‌سازی شده است. این نرم‌افزار قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند را دارد.

یکپارچه و جامع بودن، تمرکز بر بازار خارجی، دارای نسخه عربی و انگلیسی و دارای مجوز وزارت بهداشت از مزایای رقابتی این طرح به شمار می‌رود. این طرح تاکنون در ۵۰ مطب پیاده‌سازی شده است.

در تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد، برای بیمارستان روزبه قرار است ارتباط تصویری میان ایرانیان مقیم خارج با پزشکان برقرار شود.

تجارت الکترونیک

یکی از تیم‌های استارتاپی سامانه‌ای را برای مدیریت سازمان‌ها با استفاده از سیستم چهره ارائه کرد.

چهارمین رویداد جذب سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در روز ۳۰ تیرماه در حوزه اینترنت اشیا (IOT) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-29 13:25

افزودن دیدگاه جدید