کد مطلب: 

245620

هوش مصنوعی به فرایند تشخیص چهره کمک می‌کند

دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ موفق به ساخت هوش مصنوعی شدند که می‌تواند با بررسی نقاشی بسیار ساده از چهره، تصویر اصلی آن را به صورت طبیعی بازسازی کند.
هوش مصنوعی به فرایند تشخیص چهره کمک می‌کند

به گزارش سیتنا، یک الگوریتم جدید در هوش مصنوعی می‌تواند یک تصویر قابل باور از صورت افراد که به صورت خط‌خطی کشیده شده است را طراحی کند. این الگوریتم می‌تواند نحوه کشیده شدن تصاویر صورت افراد را به طور کلی تغییر دهد. گفته می‌شود پیش از اعلام نتایج اصلی این فناوری جدید، هوش مصنوعی این برنامه با چهره ۱۷۰۰۰ سلبریتی آموزش دیده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی مظنونین

دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ که افراد سازنده الگوریتم هوش مصنوعی مذکور هستند، ادعا می‌کنند که می‌توان از این فناوری برای شناسایی مظنونین در تحقیقات جنایی یا آسان‌تر کردن ساخت و متحرک‌سازی بازی یا فیلم استفاده کرد.

روش آموزش هوش مصنوعی برای کشیدن تصاویر واقعی چهره

بر اساس اطلاعات منتشر شده از آزمایش‌های انجام شده در این زمینه برای آموزش سیستم هوش مصنوعی، دانشمندان از تصاویر صورت افراد مشهور شروع کردند. سپس آرام آرام این تصاویر را ویرایش کردند و هر بار از پیچیدگی‌های تصویر کاسته شد، تا زمانی که دیگر به یک سری خطوط ساده رسیدند.

پس از انجام این تمرین‌ها، هوش مصنوعی یاد گرفت که خطوط موجود در یک تصویر را چگونه مانند چهره واقعی به یکدیگر متصل کند. این روش به نرم افزار کمک می‌کند بتواند با بررسی یک نقاشی ساده، چهره مورد نظر را بسازد.

مشکل موجود در هوش مصنوعی

اکنون یک مشکل در این برنامه وجود دارد. تقریبا تمام خروجی‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی، سفید پوست هستند. دلیل آن هم استفاده از تصاویر افراد سفید پوست در فرایند آموزش هوش مصنوعی است. یکی از محققان دانشگاه شهر هنگ کنگ گفت که اکنون هیچ کنترلی در رنگ پوست تصاویر خروجی وجود ندارد، اما تیم توسعه دهنده آن می‌خواهد یک کنترل انعطاف پذیر برای انتخاب دستی بعضی ویژگی‌های چهره در یک پرتره اضافه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-18 10:05

افزودن دیدگاه جدید