کد مطلب: 

244150

۴۰۰ هزار نفر از دانش آموزان سیستان و بلوچستان در سامانه شاد ثبت نام نکرده اند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان اظهار کرد: از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانه «شاد»نام‌نویسی کرده‌اند و بقیه به دلیل مشکلاتی نظیر نبود اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف بنیه مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی نتوانسته اند در این سامانه آموزشی ثبت نام کنند.
۴۰۰ هزار نفر از دانش آموزان سیستان و بلوچستان در سامانه شاد ثبت نام نکرده اند

حمیدرضا رخشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، جهش شش برابری اعتبارت مدارس در استان را نقطه عطفی در بهبود فضای آموزشی بیان کرد و گفت: اعتبارات نوسازی مدارس در استان با نگاه مسوولان کشوری به ۳۸۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

وی با اشاره به امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: برای مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی معلمان از عملکرد دانش آموزان و برای پایه دوازدهم برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر پیش‌بینی شده است.

وی از حذف مدارس کپری در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تمامی مدارس خشتی و گلی در این استان برچیده شده و قرار است با حضور وزیر آموزش و پرورش جشن حذف این مدارس در استان بزودی برگزار شود.

رخشانی بیان کرد: همچنین به منظور حذف وسایل گرمایشی غیر استاندارد در سیستان و بلوچستان مقرر شد دو استان خراسان رضوی و تهران معین استان شده و اقدام به نصب وسایل استاندارد در این زمینه کنند تا کار با شتاب بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و ظرفیت بسیار خوب رادیو و تلویزیون به منظور تکمیل چرخه آموزش مجازی انجام گرفته و تدابیر مجموعه‌های مختلف کماکان ادامه خواهد داشت.

رخشانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعطیلی مدارس، آموزش در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان همچنان استمرار دارد اظهارداشت: با مشارکت و همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی درسی استان فیلم‌های آموزشی بر روی سایت اداره فناوری و گروه‌های آموزشی استان بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: برای مقاطع دوره اول و دوره دوم تا پایه یازدهم نیز منتظر دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش هستیم.

رخشانی خاطرنشان کرد: شهریه ثابت این نوع از مدارس باید از سوی والدین دانش آموزان پرداخت اما شهریه که برای  فعالیت‌های فوق برنامه پیش‌بینی شده بود به دلیل تعطیلی مدارس و انجام نشدن آنها نیاز به پرداخت نیست.

وی از پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۹۸ خبر داد و افزود: سه میلیارد تومان طلب فرهنگیان استان پرداخت و تنها مطالبات نیروهای خرید خدمت باقی مانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-30 13:22

افزودن دیدگاه جدید