کد مطلب: 

244092

تاکسی‌های هوشمند تسلا تا پایان ۲۰۲۰ آماده می‌شوند

ایلان ماسک در آخرین توئیت حساب کاربری خود اظهار داشت که جدیدترین پروژه این شرکت تنها نیاز به طی کردن مراحل قانونی دارد.
تاکسی‌های هوشمند تسلا تا پایان ۲۰۲۰ آماده می‌شوند

به گزارش سیتنا، در روز سرمایه‌گذاران اتومبیل‌های هوشمند سال گذشته، ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا پروژه جدیدی از خود به نمایش گذاشت و نام آن را Robotaxi خواند. در آن زمان این ایده بسیار دور به نظر آمد چرا که هیچ شرکتی تا به حال موفق نشده بود تا به سطح پنجم استاندارد‌های خودرو‌های هوشمند دسترسی پیدا کند. حالا به نظر می‌آید که شرکت تسلا بیش از هر شرکت دیگر توانسته تا به قوانین وضع شده از سوی SAE نزدیک شود و ضوابط آن را رعایت کند.

با این که تولید اتومبیل‌های هوشمند سطح پنج همواره هدفی دور برای بسیاری از شرکت‌ها تلقی می‌شوند، شرکت تسلا توانسته تا مشکلات علمی، فناوری و تدارکات لازم برای دسترسی به چنین مرحله‌ای را با موفقیت کنار بگذارد. ایلان ماسک روز یکشنبه طی انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود نوشت: " عملکرد خودرو‌ها برای امسال بسیار خوب به نظر می‌آیند، چیزی که مشخص نیست نحوه و زمان تصویب مقررات برای این سرویس است".

از این رو به نظر می‌آید که شرکت تسلا توانسته تا عملکرد خودرو‌های خود را برای سال ۲۰۲۰ آماده سازد. شرکت تسلا در حال حاضر به خریداران خودروهای خود قابلیت استفاده از ویژگی خودران را ارائه می‌دهد تا برای مدتی کوتاه و تحت شرایط مشخصی راننده اختیار مسیرپیمایی را به اتومبیل بدهد. با این حال باید در نظر گرفت که این سرویس نیز با ایرادات بسیاری مواجه است و شرکت نیاز دارد تا زمان بیشتری را بر روی آن‌ها زمان بگذارد.

در نتیجه ادعای عملکرد تماما درست از سوی اتومبیل‌های خودران، بدون نظارت راننده کمی غیرواقعی به نظر می‌آید. گفتنی است که تاکسی‌های هوشمند شرکت تسلا قرار است تا همانند اتومبیل‌های Model 3 از دوربین‌های داخلی برخوردار شوند تا به این صورت رفتار مسافرین را تحت کنترل قرار دهند. این دوربین‌ها که تنها به صورت سیاه و سفید تصویر را به نمایش می‌گذارند قرار شده به کاربران قابلیت تصویربرداری را نیز ارائه بدهند تا این اشخاص در سفر خود احساس راحتی و تفریح را در کنار حفظ امنیت داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-28 12:10

افزودن دیدگاه جدید