کد مطلب: 

243789

یک قاضی مانع شفاف‌سازی جاسوسی‌های دولت آمریکا از توئیتر شد!

یک قاضی امریکایی با حکم صادره خود مانع از افشای جزئیات بیشتری از جاسوسی‌های سایبری دولت آمریکا از کاربران توئیتر شد.
یک قاضی مانع شفاف‌سازی جاسوسی‌های دولت آمریکا از توئیتر شد!

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، توئیتر از جمله شبکه‌های اجتماعی در آمریکاست که به طور مرتب از طرف کاخ سفید درخواست‌هایی برای افشای اطلاعات کاربران خود به بهانه مقابله با تروریسم و جرایم سایبری دریافت می‌کند. مدیران این شبکه اجتماعی از شش سال قبل در تلاش هستند تا محتوای درخواست‌های دولت آمریکا در این زمینه را با جزئیات قابل توجهی افشا کنند، اما مقامات قضائی آمریکایی اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

سرانجام بعد از سال‌ها کشمکش، یک قاضی آمریکایی به نام ایوان گونالز راجرز حکمی صادر کرده که بر اساس آن توئیتر حق ندارد جزئیات گسترده‌ای را از درخواست‌های جاسوسی سایبری کاخ سفید از کاربران خود افشا کند. به عنوان مثال توئیتر قصد داشت شماره‌های تلفن همراه افراد هدف جاسوسی دولت ترامپ را به طور دقیق اعلام کند. اما بر اساس حکم قاضی یادشده چنین حقی را ندارد و تنها می‌تواند چند عدد را از هر شماره اعلام کند.

قاضی مذکور همچنین به دولت آمریکا حق داده تا در صورت تمایل با افشای کلیات درخواست‌های جاسوسی سایبری خود از توئیتر هم مخالفت کند تا توئیتر برای اطلاع رسانی کلی در این زمینه هم دچار مشکل شود.

سخنگوی توئیتر در واکنش به این رویداد تصریح کرده که از صدور این حکم مأیوس شده و به نبرد خود برای شفافیت ادامه خواهد داد. این شرکت هر شش ماه یک بار گزارش شفافیتی را منتشر می‌کند که در آن به تعداد درخواست‌های دولت‌های جهان برای دسترسی به اطلاعات کاربران توئیتر اشاره شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-19 10:32

افزودن دیدگاه جدید