کد مطلب: 

243757

تحقیق درباره ویروس کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان

عده ای از افراد با نصب اپلیکیشنی روی رایانه هایشان، ابررایانه ای به وجود آورده اند که سرعت آن معادل ۵۰۰ ابررایانه قدرتمند جهان است و برای تحقیقات درباره ویروس کرونا به کار می رود.
تحقیق درباره ویروس کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، عده ای از افراد اپلیکیشنی را روی رایانه هایشان نصب کرده اند که بخشی از قدرت پردازش دستگاه را به جستجو برای واکسن ویروس کرونا اختصاص می دهد. این افراد به طور تصادفی سریع ترین ابررایانه جهان را به وجود آوردند.

فناوری مذکور که Folding@Home نام دارد از هزاران رایانه در سراسر جهان استفاده می کند تا مجموعه های بزرگی از ارقام و مشکلات پیچیده را بررسی کند. در ماه گذشته این فناوری چنان قدرتمند شد که سرعت پردازش آن از ۵۰۰ ابررایانه سراسر جهان نیز بیشتر شد.

در حال حاضر دانشگاه ها و انستیتوهای مختلف پروژه های متعددی را با محوریت کووید۱۹ انجام می دهند و از این مغز رایانشی گسترده استفاده می کنند.

برخی از پژوهش ها  سعی دارند پروتئین های اسپایک در ویروس SARS-CoV-2 را ردیابی کنند که خود را به دیواره سلول ها می چسباند و بدن انسان را مبتلا می کند. Folding@Home  به تحقیقات درباره تولید درمانی جهت جلوگیری از چسبیدن این ویروس به سلول های بدن انسان کمک می کند.

در حقیقت شبیه سازی های رایانشیFolding@Home نیز به محققان کمک می کنند شیوه عملکرد این ویروس ها را درک کنند.

از آنجا که شیوع ویروس کرونا به قرنطینه بسیاری از کاربران در سراسر جهان منجر شده، ۷۰۰ هزار کاربر جدید به Folding@Home پیوسته اند.  گاهی اوقات همزمان ۳۰ هزار کاربر این اپلیکیشن را فعال می کنند و در این وضعیت قدرت رایانش آن به حد خارق العاده ای می رسد. 

قدرت رایانش این اپلیکیشن اکنون به ۲.۴exaFLOP می رسد که سریع تر از ۵۰۰ رایانه پرسرعت جهان در کنار هم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-18 12:58

افزودن دیدگاه جدید