کد مطلب: 

243429

آیا فناوری 5G عامل افزایش سرعت شیوع کرونا است؟

به دنبال آتش زدن چند دکل فناوری 5G در انگلیس، شرکت‌های بزرگ فضای مجازی تصمیم گرفتند تا جلسه‌ای اضطراری در این کشور برگزار کنند.
آیا فناوری 5G عامل افزایش سرعت شیوع کرونا است؟

به گزارش سیتنا، شرکت‌های بزرگ فناوری به صورت مداوم در حال مبارزه با اطلاعات غلط منتشر شده به دنبال شیوع ویروس کرونا هستند.

با این حال همواره یک تئوری در فضای مجازی وجود داشته که بنظر می‌آید از دید شرکت‌هایی مثل فیسبوک، گوگل و دیگر پلتفرم‌های مجازی پنهان مانده است. این تئوری عجیب به فناوری 5G تعلق دارد.

جزئیات اطلاعات موجود درباره تئوری فناوری 5G

مدتی است که از حضور شایعات مختلف درباره 5G می‌گذرد. افراد مختلف در سراسر دنیا این فناوری را به شیوع سریع ویروس کرونا ربط می‌دهند. از نظر افرادی که بر این تئوری باور دارند فناوری 5G با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن انسان‌ها باعث شده تا افراد با سرعت بیشتری به ویروس‌های مختلف، از جمله کرونا مبتلا شوند. با این که بسیاری از دانشمندان چنین نظریه‌ای را کاملا رد کرده‌اند، افراد زیادی سراسر دنیا در مسیر باور کردن این مسئله قرار گرفته‌اند. این نظریه آن قدر قوت گرفته که قطب‌های فناوری جهان تصمیم گرفته‌اند تا با پیشنهاد کشور انگیلیس به یک گردهمایی برای بررسی این نظریه و راه مقابله با آن بروند.

متاسفانه در حالی که پلتفرم‌هایی مانند گوگل و یوتیوب تلاش دارند تا اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا را کنترل کنند، هیچ تمرکزی بر روی تئوری‌های مربوط به فناوری 5G وجود ندارد. گفتنی است به دلیل گسترش شایعات اینچنینی و باور افراد مختلف درباره حقیقت این مسائل، تا به حال چندین دکل 5G در آنگیلیس به آتش کشیده شده است. از این رو شرکت فیسبوک اخیرا اعلام کرد که چندین گروه در فضای مجازی که در این حوزه فعالیت داشتند را از حساب‌های خود حذف کرده است.

در همین حال یوتیوب در نظر دارد تا الگوریتم جدیدی اعمال کند که دیگر مباحث مرتبط با نظریه‌های مربوط به 5G را به اشتراک نگذارد. در ادامه نیز سازمان‌های شبکه اجتماعی و ارتباط گوشی‌های هوشمند از شرکت‌ها خواستند تا با قدرت بیشتری به مقابله با چنین نظریاتی بپردازند. همچنین طبق گفته مقامات مربوطه در بخش فناوری، شرکت‌ها می‌بایست تلاش بیشتری برای جلوگیری از اطلاعات غیرواقعی در چنین زمان‌هایی بکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-08 10:31

افزودن دیدگاه جدید