کد مطلب: 

242549

خطرناک‌ترین فروشگاه آنلاین تلفن همراه شناسایی شد!

فروشگاه آنلاین ۹Game.com که برای دانلود بازی‌های رایگان اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌عنوان فروشگاه آنلاینی که بیشترین برنامه‌های مخرب را در خود جای می‌دهد در سال ۲۰۱۹ شناسایی شد.
خطرناک‌ترین فروشگاه آنلاین تلفن همراه شناسایی شد!

به گزارش سیتنا به نقل از زددی‌نت، فروشگاه ۹Game با بیشترین تعداد برنامه جدید مخربی که در آن آپلود شده، در صدر فهرست فروشگاه‌هایی با برنامه‌های مخرب قرار گرفت و همچنین به‌صورت کلی در فهرست فروشگاه‌هایی با بیشترین برنامه‌های مخرب هم در اولین رتبه جای گرفت.

در سال ۲۰۱۹ معادل ۶۲ هزار و ۶۶۹ برنامه مخرب جدید در ۹Game آپلود شده بود.

در این رتبه‌بندی، پس از ۹Game، با فاصله‌ای قابل توجه، فروشگاه رسمی دانلود برنامه‌های اندرویدی یعنی گوگل پلی‌استور قرار داد که ۲۵ هزار و ۶۴۷ برنامه مخرب در آن آپلود شده است. البته در حالی‌که پلی‌استور در دومین رتبه لیست آپلود بدافزارهای جدید قرار دارد، تاثیر این فروشگاه آنلاین بر دانلود برنامه‌های مخرب توسط کاربران اندرویدی ظاهرا کمتر است.

پلی‌استور در میان پنج فروشگاه آنلاینی که بیشترین تاثیر اپلیکیشن‌های مخرب را در گوشی‌های اندرویدی داشته‌اند، قرار نگرفته است. این فهرست شامل ۹Game در رتبه اول، feral apps (عباراتی که برای انتشار اپلیکیشن‌ها در خارج از هر اپ‌استور و معمولا در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود) در رتبه دوم، Vmall app store در رتبه سوم، Xiaomi app store در رتبه چهارم و Qihoo ۳۶۰'s Zhushou store در رتبه پنجم می‌شود.

یکی از غایبان قابل توجه در این فهرست، فروشگاه آنلاین اپل است و به نظر می‌رسد این موضوع نتیجه مستقیمی از فرآیند بررسی انفرادی اپل برای قرار دادن اپلیکیشن‌ها در فروشگاهش باشد که در مقایسه با فرآیند خودکاری که توسط اکثر فروشگاه‌های اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر می‌تواند برنامه‌های مخرب را شناسایی کند.

از طرفی گوگل هم با وجود اینکه به بسیاری از برنامه‌های مخرب اجازه ورود به پلی‌استور خود را می‌دهد، برای پیدا کردن این برنامه‌های مخرب هم تلاش زیادی می‌کند و سرعت آن بهبود یافته، به‌طوری که تعداد برنامه‌های مخرب در این فروشگاه در سال ۲۰۱۹، ۷۶.۴ درصد کاهش داشته است. به‌طور کلی هم تعداد برنامه‌های مخرب مشاهده‌شده در تمامی فروشگاه‌های آنلاین، در سال ۲۰۱۹ ، ۲۰ درصد کاهش یافته و از ۲۱۳ هزار و ۲۷۹ عدد در سال ۲۰۱۸، به ۱۷۰ هزار و ۷۹۶ عدد رسیده است.

البته به نظر کارشناسان RiskIQ، این روند نزولی تعجب‌آور است، زیرا اکنون برنامه‌های بیشتری در حال توسعه هستند. در سال ۲۰۱۹ بالغ‌بر ۸.۹ میلیون برنامه جدید در فروشگاه‌های آنلاین آپلود شدند در حالی‌که این عدد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ که ۷.۵ میلیون برنامه جدید در فروشگاه‌های آنلاین وجود داشت، ۱۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر این برنامه‌های جدید (چه مخرب و چه غیرمخرب) از سوی توسعه‌دهندگان چینی تولید شده‌اند. سه فروشگاه آنلاین برتر اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹ از نظر آپلود برنامه جدید، شامل APK GK با یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۷۵۷ برنامه، APK Pure با ۸۹۰ هزار و ۴۷۹ برنامه جدید و Android Apps APK با ۸۰۹ هزار و ۸۱۸ برنامه جدید، همه از کشور چین بودند. گوگل با ۷۱۴ هزار و ۶۷۸ برنامه جدید و اپل با ۴۶۵ هزار و ۶۷۶ برنامه جدید، به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-09 11:30

افزودن دیدگاه جدید