کد مطلب: 

241078

جاسوسی ماهواره روسیه از ماهواره جاسوسی آمریکا!

گفته می‌شود یک ماهواره روسی با تغییر مدار خود به شکل مرموزی به دنبال یک ماهواره جاسوسی آمریکایی راه افتاده است تا احتمالا اطلاعاتش را سرقت کند.
جاسوسی ماهواره روسیه از ماهواره جاسوسی آمریکا!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، براساس اطلاعات موجود، یک ماهواره روسی موقعیت خود در مدار را تغییر داده است تا خود را به ماهواره جاسوسی آمریکا نزدیک کند.

این ماهواره روسی با نام "Cosmos 2542" مدار خود را با ماهواره "USA 245" که یک ماهواره شناسایی آمریکایی به منظور استفاده در برنامه‌های نظامی و اطلاعاتی است، هماهنگ کرده است.

تحرک این ماهواره روسی توسط "مایکل تامپسون" دانشجوی فارغ التحصیل و یک ردیاب ماهواره‌ای مستقل ردیابی شد و در توییتر به تفصیل شرح داده شد.

وی گفت ماهواره "Cosmos 2542" توانسته است هفته گذشته ماهواره آمریکایی را به طور مداوم تحت نظر بگیرد و به دنبال آن راه افتاده است و اکنون بر آن احاطه دارد.

دلیل این کار مشخص نیست، اما این رفتار از ماهواره‌های کشوری همچون روسیه غیرعادی است و این نشان می‌دهد که ممکن است یک انگیزه ضد اطلاعاتی وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه درایو، روسیه تعدادی ماهواره ارتباطی در مدار زمین دارد که کرملین می‌تواند برای جمع آوری اطلاعات یا حتی غیرفعال کردن یا از بین بردن ماهواره‌های دیگر از آنها استفاده کند. این به طور بالقوه می‌تواند آغازگر دوره جدیدی از "جنگ فضایی" باشد، جایی که ماهواره‌ها را در مدار برای حذف ماهواره‌های سایر کشورها مسلح می‌کنند.

این ماهواره روسی در ماه نوامبر گذشته به فضا پرتاب شد اما طبق گفته "تامپسون" از ردیاب‌های ماهواره‌ای، این ماهواره طی هفته گذشته شروع به نزدیک شدن به همتای آمریکایی خود کرده است.

"تامپسون" در توییتر خود نوشت: همانطور که درحال تایپ کردن این متن هستم، ماهواره روسی در حال نزدیک شدن به ماهواره آمریکایی است. مدار نسبی این ماهواره در واقع بسیار هوشمندانه طراحی شده است، جایی که "Cosmos 2542" می‌تواند بر یک طرف ماهواره هنگام ورود به تابش خورشید و به یک طرف دیگر در هنگام ورود به سایه احاطه داشته باشد.

"تامپسون" می‌گوید: شواهد بسیاری وجود دارد که می‌گوید این ماهواره روسی در حال جاسوسی از ماهواره جاسوسی ایالات متحده است.

ماهواره "Cosmos 2542" از پایگاه پلیتسک در حدود 500 مایلی شمال مسکو در ماه نوامبر به فضا پرتاب شد و در مدار بین 250 تا 550 مایلی سطح زمین مستقر شد.

وزارت دفاع روسیه در ماه دسامبر اعلام کرد که پرتاب این ماهواره، آزمایشی برای استقرار ماهواره کوچک دیگری به نام "2543 Cosmos" است.

وزارت دفاع روسیه هنگام آغاز به کار این ماهواره گفت: هدف از این آزمایش ادامه کار برای ارزیابی وضعیت فنی ماهواره های این خانواده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-03 17:43

افزودن دیدگاه جدید