کد مطلب: 

241026

تلاش شرکت‌های فناوری جهت جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط پیرامون کرونا

شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و فیسبوک سعی کرده‌اند تا با حذف کردن اطلاعات دروغین، جلوی انتشار اخبار غلط درباره بیماری کرونا را بگیرند.
تلاش شرکت‌های فناوری جهت جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط پیرامون کرونا

به گزارش سیتنا، شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و فیسبوک سعی دارند تا جلوی انتشار هرگونه اطلاعات غلط راجع به ویروس کرونا را بگیرند. امروز شرکت فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد تمامی اطلاعات اشتباه درباره این بیماری را از صفحات خود پاک کند. همچنین شرکت گوگل یک زنگ خطر SOS برای جست‌و‌جو‌های مربوط به ویروس کرونا ساخته است. یک گروه از سوی شرکت فیسبوک که مسئول بررسی حقایق هستند هم اکنون به بررسی موضوعات و داده‌های منتشر شده مرتبط به این ویروس پرداخته‌اند. نحوه این عملیات به این صورت است، زمانی که این گروه اطلاعاتی را با عنوان دروغین شناسایی می‌کنند به فیسبوک خبر می‌دهند و این شرکت جلوی انتشار آن‌ها را می‌گیرد. شرکت فیسبوک همچنین به تمامی افرادی که این اطلاعات را منتشر کرده‌اند پیام می‌دهد و آن‌ها را به غلط بودن متن آگاه می‌سازد. شرکت فیسبوک در ادامه تمامی اطلاعاتی را که توسط سازمان سلامت جهانی تکذیب شده‌اند را از صفحات خود پاک می‌کند.

چه اطلاعاتی حذف می‌شوند

سازمان سلامت جهانی اطلاعاتی مانند توطئه و تئوری‌های بی‌اساس را تکذیب می‌کند این اطلاعات شامل درمان‌های دروغین است. گفتنی است که فیسبوک تمامی هشتگ‌ها و اطلاعات از این قبیل در برنامه اینستاگرام را نیز تحت نظر دارد. از طرفی دیگر زنگ خطر گوگل پس از شناسایی و تایید اخبار صحیح با توجه به الگوریتم‌های خود آن‌ها را بر روی صفحات اول قرار می‌دهد و همچنین مانند فیسبوک اطلاعات تکذیب شده را حذف می‌کند. تلاش هر دو شرکت آن است که کاربران اطلاعات درستی را داشته باشند و از هر نوع اقدام اشتباهی برای بهبود و یا پیشگیری خودداری کنند.

گفتنی است که قابلیت زنگ خطر SOS گوگل از امکانات موجود این شرکت در شرایط بهران جهانی است. شرکت فیسبوک به تمامی سازمان‌هایی که اطلاعات صحیحی از این بیماری دارند این امکان را می‌دهد که تبلیغات رایگان درباره ویروس کرونا در فیسبوک و اینستاگرام قرار دهند. شرکت فیسبوک همچنین داده‌ها و اطلاعات موجود را با محققان دانشگاه هاروارد تحت بررسی قرار می‌دهد و توضیحات آن را با تایوان در میان می‌گذارند تا آن‌ها بتوانند شیوع ویروس کرونا را بهتر پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-02 12:39

افزودن دیدگاه جدید