کد مطلب: 

241023

کاهش فروش نوکیا در سال گذشته میلادی

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از HMD Global فروش جهانی برند نوکیا به میزان چشم‌گیری کاهش یافته است.
کاهش فروش نوکیا در سال گذشته میلادی

به گزارش سیتنا، سال گذشته HMD Global گوشی‌های متعددی عرضه کرد که از آن‌ها می‌توان به Nokia 7.2 و پرچمدار این برند یعنی PureView اشاره کرد. اما همیشه عرضه محصولات زیاد به معنای داشتن فروش بالا نیست و آمار سال گذشته میلادی نیز این مسئله را برای نوکیا اثبات می‌کند.

کاهش فروش ۳۰ درصدی در ۲۰۱۹ و ۴۰ درصدی در سه‌ماهه چهارم

سرویس تحلیل‌گری که این آمار را در اختیار ما قرار داده اعلام کرده است که نوکیا تنها موفق به فروش جهانی ۱۲.۹ میلیون دستگاه از محصولات خود بین ماه‌های ژانویه و دسامبر ۲۰۱۹ شده است. این نتیجه بدین معناست که نوکیا در ۱۲ ماه گذشته کاهش چشم‌گیر ۲۷ درصدی در بخش فروش گوشی‌های هوشمند خود داشته، زیرا این شرکت پیشتر آماری برابر ۱۷.۵۹ میلیون فروش برای خود ثبت کرده است.

شرکت HMD Global سال گذشته وارد بازار آمریکا شد و گوشی‌های مهم مختلفی را در آن عرضه کرد. با این حال، به نظر می‌رسد فقدان عرضه محصولات جدید در چین همراه با رقابت شدیدتری که پیش آمده و تأخیر در برنامه‌های عرضه بعضی از دستگاه‌ها باعث شده تا این شرکت ضرر نسبتا زیادی را متحمل شود.

متاسفانه حتی به نظر نمی‌رسد عرضه نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ در اکتبر تاثیر مثبتی در فروش این شرکت داشته باشد. با توجه به آمار جدید ثابت شده است که تعطیلات بدترین سه‌ماهه‌ای بوده است که این شرکت از سه‌ماهه ۲۰۱۷ با آن روبه‌رو شده و دلیل آن نیز فروش جهانی تنها ۲.۸ میلیون است. این عدد به معنای کاهش سالانه ۴۱ درصدی است که واقعا برای شرکت سازنده گران تمام خواهد شد.

ثبات فروش در بخش گوشی‌های معمولی HMD Global

خوشبختانه تلفن‌های هوشمند تنها مواردی نیستند که توسط HMD Global ساخته می‌شود. این شرکت فروش بسیار خوبی در بخش تلفن‌های ساده (feature phone) دارد. میزان فروش این بخش نسبت به سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۷ درصد کاهش یافته، اما رشد سه ماهه پایدار از سه ماه‌سوم ۲۰۱۹ را تجربه کرده است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ادامه یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-02 11:48

افزودن دیدگاه جدید