کد مطلب: 

236664

سوابق پزشکی کهنه سربازان در سرویس سلامت "اپل"

شرکت "اپل" و "وزارت امور کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا" روز چهارشنبه اعلام کردند که از این پس کهنه‌سربازان می‌توانند به سوابق پزشکی خود از طریق سرویس ثبت اطلاعات پزشکی شرکت اپل که در گوشی‌های آیفون است، دسترسی پیدا کنند.
سوابق پزشکی کهنه سربازان در سرویس سلامت "اپل"

به گزارش سیتنا به نقل از نیویورک تایمز، اپل پس از ماه‌ها مذاکره با وزارت امور کهنه سربازان آمریکا بالاخره توانست آنها را راضی کند و بنابراین اکنون کهنه سربازان می‌توانند از طریق گوشی‌های آیفون خود به سوابق پزشکی الکترونیک خویش دسترسی داشته باشند.

این اقدام کهنه سربازان را قادر می‌کند که سوابق پزشکی خود را در یک جا مشاهده کنند و به راحتی آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارند.

این اطلاعات شامل ایمن‌سازی، داروها و نتایج آزمایش و همچنین اطلاعاتی که آنها از برنامه‌های ردیابی سلامت جمع‌آوری می‌کنند، است.

افراد غیر جانباز همچنین می‌توانند از برنامه سوابق پزشکی اپل (Apple health records)استفاده کنند، اما داده‌های آنها تنها درصورتی که ارائه‌دهنده خدمات درمانی آنها (بیمارستان‌ها) به این سرویس متصل باشند، قابل مشاهده خواهد بود.

به گفته اپل تاکنون بیش از ۴۰۰ مرکز بهداشتی برای همکاری با اپل قرارداد بسته‌اند.

"تیم کوک" (Tim Cook)، مدیرعامل اپل کمتر از یک هفته قبل از روز جانباز در بیانیه‌ای گفت: این واقعاً افتخاری برای ما است که می‌توانیم گامی در جهت راحتی و مراقبت قهرمانان آمریکا برداریم.

این شرکت اعلام کرده است که داده‌ها از طریق رمز عبور آیفون کاربر، Touch ID یا Face ID رمزگذاری و محافظت می‌شوند.

‌وزارت امور کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا تاکنون اعلام نکرده است که با شرکتهای سازنده گوشی دارای سیستم عامل اندروید همکاری خواهد کرد یا خیر، اما با این وجود در حال حاضر برنامه‌های پزشکی زیادی در فروشگاه "گوگل پلی" (Google Play) در دسترس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-08 10:09

افزودن دیدگاه جدید