کد مطلب: 

235513

اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: مصوبه‌ای در خصوص فیلتر گوگل پلی نداشته ایم/ رفع فیلتر توئیتر تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است

اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تأکید کردند: تاکنون در جلسات این کارگروه موضوع فیلتر کردن پلی استور گوگل و رفع فیلتر توئیتر مطرح نشده است.
اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: مصوبه‌ای در خصوص فیلتر گوگل پلی نداشته ایم/ رفع فیلتر توئیتر تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است

به گزارش سیتنا به نقل از جماران، 21 مهر ماه متنی منتسب به جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، در فضای مجازی منتشر شد که دستور فیلتر شدن پلی استور گوگل در کمترین زمان ممکن را داده بود. این موضوع با واکنش کاربران فضای مجازی و همچنین شرکت های  ارائه دهنده اینترنت مواجه شد.

ما صحت و سقم ماجرا را از دو نماینده مجلس، که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می باشند، جویا شدیم و آنها ضمن ابراز بی اطلاعی از وجود چنین نامه ای، تأکید کردند: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تا کنون در خصوص فیلتر کردن پلی استور گوگل مصوبه ای نداشته است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار جماران با ابراز بی اطلاعی از وجود چنین نامه ای، اظهار داشت: از سال 96 که ما رفع فیلتر توئیتر را مطرح کردیم، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برگزار نشده بود؛ ولی طی یکی دو ماه گذشته سه جلسه برگزار شده است. در این جلسات هم نه بحث فیلتر گوگل پلی مطرح شده و نه تصمیمی در این خصوص گرفته شده است.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در پاسخ به این سؤال که «آیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور می تواند بدون اینکه این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح و تأیید شود، نسبت به این طور موارد اقدام کند؟» گفت: معمولا مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه توسط این مقامات اعلام می شود. همان طور که گفتم در جلسات کارگروه هم تاکنون این موضوع مطرح نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص رفع فیلتر توئیتر تأکید کرد: در جلساتی از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که من حضور داشته ام، تاکنون این موضوع در دستور کار قرار نگرفته و در خصوص آن تصمیمی گرفته نشده است.

محمد کاظمی، دیگر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، در پاسخ به سؤال خبرنگار جماران با ابزار بی اطلاعی از نامه جواد جاویدنیا، گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص فیلتر کردن پلی استور گوگل جلسه ای نداشته است.

جالب است که تاکنون هیچ کدام از مسئولین دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور صدور چنین نامه ای را تأیید یا تکذیب نکرده اند. بنابر این باید منتظر باشیم و ببینیم که در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار فیلتر شدن یا نشدن پلی استور گوگل است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-16 10:32

افزودن دیدگاه جدید