کد مطلب: 

235231

مشکلات جدید ویندوز ۱۰ به شهرت مایکروسافت آسیب می‌زند

ویندوز ۱۰ در نسخه‌ای بروزرسانی شده مشکلات فراوانی دارد که صدای اعتراض کاربران را درآورده است.
مشکلات جدید ویندوز ۱۰ به شهرت مایکروسافت آسیب می‌زند

به گزارش سیتنا، کاربران ویندوز ۱۰ اخیرا نارضایتی‌های زیادی از این سیستم عامل دارند. این اتفاق از سال گذشته و با بروزرسانی افتضاح در اکتبر ۲۰۱۸ آغاز شد، وجود باگ‌های کوچک و بزرگ در این بروزرسانی و نکته بدتر، تعویق یک ماهه برای انتشار نسخه ارتقاء یافته و حل مشکلات موجود، غیر قابل چشم‌پوشی است. (حرکتی بی‌سابقه در بروزرسانی ویندوز ۱۰)

پس از آن اتفاق مایکروسافت محتاطانه‌تر برخورد کرد و به همین دلیل ابتدا نسخه بروزرسانی ماه مه ۲۰۱۹ را با آزمایش‌های مختلف امتحان کرده و ارتقاء را برای مرحله نهایی نگه داشته تا اشکالات را رفع کند. عرضه این نسخه با احتیاط انجام شد تا کاربران با موفقیت و به نحوی صحیح بروزرسانی کنند.

تصحیح نسخه رفع اشکال

در آغاز ماه سپتامبر، برخی از اشکالات جزئی که از مدت‌ها پیش وجود داشت (از جمله مشکلات سازگاری با برخی از درایور‌های ذخیره سازی اینتل) توسط بسته مایکروسافت که برای ویندوز ۱۰ مه ۲۰۱۹ صادر شده بود، برطرف شدند. مشکل این بود که این بروزرسانی فقط اشکالات را برطرف نکرد، بلکه نسخه جدیدی را معرفی کرد که به موجب آن، به طور ناگهانی مصرف CPU دستیار صوتی کورتانا در ویندوز ۱۰ به شدت بالا رفت. سپس بسته رفع این اشکال کورتانا موجب بروز اشکالات دیگری درمنوی استارت و تسکبار شد و همچنین مشکلات صوتی در بازی‌های خاص و اتصال به اینترنت برای برخی از افراد نمایان شد. درواقع بروزرسانی‌های مایکروسافت حکایت درست کردن ابرو و کور کردن چشم را دارد.

به این ترتیب یک اعتراض اجتناب‌ناپذیر، سؤالات و انتقاد‌های جدی در مورد تضمین کیفیت محصولات مایکروسافت و روش‌های آزمایش ویندوز در دنیای فناوری به وجود آمد. طبق گزارش جدید از شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) رضایت مشتری از نرم افزار رایانه‌های شخصی در مقایسه با سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش یافته است، در حالی که مایکروسافت از بین همه سازندگان نرم افزار بیشترین سقوط را داشته و رضایت مشتریانش ۳ درصد افت کرده، در ادامه این گزارش آمده است: "براساس داده‌های ACSI، احساس رضایت کاربران از کیفیت محصولات مایکروسافت در طی سال گذشته به طور قابل توجهی پایین آمده است، سازندگان و مشتریان زیادی از بروزرسانی ویندوز ۱۰ رضایت ندارند و به جای رفع مشکل، با ایرادات جدیدی رو به رو هستند. حداقل مطابق با این نظرسنجی شهرت مایکروسافت از نظر عموم مردم تضعیف می‌شود. "

تغییر روش‌های رفع ایراد محصول در مایکروسافت

طبق گزارش Ghacks با جری برگ، مهندس ارشد سابق توسعه نرم افزار مایکروسافت که در زمینه آزمایش نرم افزار در سال ۲۰۱۴ با این شرکت همکاری کرد، ویدئویی در یوتیوب بارگذاری شده و طی آن مشخص شد که چگونه این غول نرم افزاری مراحل آزمایش محصول خود را نسبت به ۵ سال قبل تغییر داده است. به طور خلاصه، در زمان حضور وی، یک تیم اختصاصی ویژه برای آزمایش مجدد ویندوز وجود داشت، این گروه ویندوز را به زیر گروه‌های مختلف (رابط، شبکه، درایور‌ها و غیره) تقسیم می‌کرد و همگی با بررسی بخش‌های خود، روزانه در مورد اشکالات، باهم بحث می‌کردند.

سپس، در سال ۲۰۱۴، وقتی مایکروسافت آن تیم اختصاصی آزمایش ویندوز را کنار گذاشت، همه چیز تغییر کرد، ابتدا آزمایش بر روی رایانه‌های شخصی واقعی به نفع استفاده از ماشین‌های مجازی متوقف شد و اکنون مایکروسافت به ارتش کوچکی از Windows Insiders متکی هست که بازخورد اشکالات را نسخه بتا ویندوز را تهیه می‌کند و همچنین به عنوان یک منبع اطلاعات، بیشتر گزارشات برگرفته از خرابی دستگاه‌های ویندوز ۱۰ کاربران به آن‌ها اعلام می‌شود.

با این حال، گرفتن اشکالات به این روش خیلی حرفه‌ای نیست؛ ویندوز اینسایدر‌ها همیشه آنقدر کوشا نیستند، گاهی اوقات نمی‌توانند گزارش اشکالات را انتقال دهند و حتی وقتی این کار را انجام دادند، این گزارش‌ها می‌توانند در میان کوهی از سایر بازخورد‌های شکایت درباره موارد بسیار جزئی مانند پیشنهادات یا ترفند‌های کوچک برای رابط کاربری قرار بگیرند و گم شود. مهمتر از آن، کار با داده‌های فوق از راه دور می‌تواند یک تجارت بسیار حساس باشد، زیرا جزئیات اشکال در آن به راحتی از بین می‌رود.

حال در میان نارضایتی‌ها از ویندوز ۱۰، کاربران ناراضی چه راهی پیش روی خود دارند؟ به سیستم عامل دیگری مهاجرت می‌کنند؟ این مورد شاید کمی زیاده‌روی باشد، زیرا با اشکالات قابل توجهی همراه است، مانند اینکه در گزینه‌های سخت افزاری خود به macOS محدود شوید (و مواردی مانند پشتیبانی از درایور با لینوکس) با این وجود، همانطور که ما اخیرا در مورد مشکلات مرورگر گوگل کروم مشاهده کردیم، شاید تعداد زیادی با ویندوز مشکل داشته باشند، اما همچنان از آن استفاده، البته محبوبیت آن کاهش پیدا کرده است.

یک موج کوچک، یک موج بزرگ را ایجاد می‌کند

این آسیب‌های مربوط به اشکال فقط درمورد سیستم عامل‌های رومیزی نیست. درک گسترده‌تر مردم از مایکروسافت به شکلی تقریبا آماتور می‌تواند به معنای تأثیرگذاری بر سطح اعتماد به شرکت باشد و برروی همه محصولات ابری آینده تأثیر بگذارد. فرض کنید از یک کاربر ویندوز بپرسند: "آیا می خواهید Project xCloud را امتحان کنید؟" در این حالت جواب او منفی است، وقتی مایکروسافت نمی‌تواند اشکالات مهم‌ترین محصول خود یعنی ویندوز را برطرف کند، دلیلی برای استفاده از دیگر تولیدات این شرکت نیست، از این رو کاربران به طور مثال به Google Stadia روی می‌آورند.

همزمان با پروژه‌های ابری، درایو با منبع آزاد مایکروسافت، یکی از وظایف بزرگ مایکروسافت که از زمان ورود نادلا به این شرکت دیده شده، گوش دادن به کاربران است، او به بازخورد ها عمل می‌کند و در واقع این کار را برای بهتر شدن سیستم انجام می‌دهد.

اما حال نیاز است تا مایکروسافت علاوه بر گوش دادن به مخاطبان خود، به خواسته آن‌ها عمل کند، شرکت بزرگی مانند مایکروسافت با این تعداد گسترده از مخاطبین، باید بتواند مخاطبان خود را راضی نگه‌دارد، این یک مسئولیت بزرگ است که تمامی شرکت‌ها مطرح دنیا به درستی انجام می‌دهند. اگر نمی‌توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید، به زودی سقوط خواهید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-10 12:17

افزودن دیدگاه جدید