کد مطلب: 

231481

ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با وزارت اقتصاد در حذف مقررات غیر ضرور کسب‌وکار

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود فضای کسب و کار از طریق حذف مجوز های غیر ضرور، بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط، با وزارت اقتصاد تاکید کرد.
ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با وزارت اقتصاد در حذف مقررات غیر ضرور کسب‌وکار

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی دهقان دهنوی در سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ٢ دوشنبه شب سیما، درباره رتبه کشورمان در فضای کسب و کار در جهان گفت: این رتبه، شاخص بین المللی و ممکن است برخی از قسمت های آن درباره کشورمان درست و برخی هم نا درست باشد اما در مجموع، شاخص های قابل اتکایی هستند.

دهقان با بیان اینکه در رنکینگ جهانی بهبود فضای کسب و کار، از نظر امتیاز در شاخص ها پیشرفت داشتیم، ادامه داد: از سال 1397 تا امروز، حدود دو نمره به کشورمان افزوده شده، اما رتبه ما چهار پله کاهش یافته است و این یعنی سرعت بهبود فضای کسب و کار در کشور، سرعت مناسبی نداشته و این یک نقص است.

وی با اشاره به اینکه بهبودهای حاصل شده در فضای کسب و کار ریشه در قوانین دارد، گفت: قانون ابزاری برای بهبود فضای کسب و کار است و نبود هماهنگی و همکاری و الزام به اجرای قانون، موجب شده روند پیشرفت ما سرعت لازم را نداشته باشد.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: ما از طریق هیئت مقررات زدایی، به عنوان نهادی فراقوه ای و به ریاست وزیر اقتصاد، برنامه هایی را آغاز کرده ایم و دستگاه هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وارد تعامل با وزارت اقتصاد شده اند.

وی یادآور شد: مهلت تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تابستان امسال تعیین شده است و چنانچه دستگاهی، کار بارگذاری مجوزها را در سامانه مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد، با او همکاری می کنیم و در غیر این صورت، از ابزارهای قانونی هیئت مقررات زدایی استفاده و با او برخورد خواهیم کرد.

دهقان با اشاره به طراحی سامانه "دادور" به عنوان یکی از زیرسامانه های مهم در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور، گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه از کشور که با مانعی روبرو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می کند یا خلاف ضوابط، مجوز او را نمی دهد می تواند در سامانه « دادور» اعلام شکایت کند.

وی افزود، در صورت شکایت، استاندار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط هر استان، موظف است در مدت یک هفته، پاسخ آن فرد را بدهد که این موضوعی است که ما آن را به طور مرتب، رصد می کنیم و وزارت کشور هم در این زمینه همکاری خوبی دارد اما باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی شود.

دهقان با بیان اینکه شناسایی 30 کسب و کار پر تکرار کشور را آغاز کرده ایم، گفت: کل فرآیند آن ها از جمله شروع، رویه کسب مجوزها و امتداد کسب و کار به صورت فرآیند، مدون و داخل پنجره واحد در اختیار فعالان کسب و کار قرار داده ایم که اجرای آزمایشی آن به زودی در چند استان کشور، آغاز و سپس به کل کشور تسری داده خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود فضای کسب و کار فرآیند مستمر است و هیچ وقت متوقف نمی شود و همه دستگاه ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-30 12:49

افزودن دیدگاه جدید