کد مطلب: 

231234

ترکیه به دنبال صدور ارزهای مجازی است

بانک مرکزی ترکیه در تلاش برای دستیابی به فناوری بلاک چین برای صدور ارز دیجیتالی است.
ترکیه به دنبال صدور ارزهای مجازی است

به گزارش سیتنا به نقل از اهوال، از زمان آغاز بحران ارزی در ترکیه در سال گذشته که بر سر بازداشت یک کشیش آمریکایی به اتهام جاسوسی آغاز شد و در نهایت به کاهش ۳۰ درصدی ارزش لیر در برابر دلار ختم شد، تمایل به معامله ارزهای دیجیتالی در این کشور افزایش یافته و مناقشه جدید بین واشنگتن و آنکارا بر سر خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، به این مساله دامن زده است؛ تا جایی که اکنون بانک مرکزی ترکیه به طور جدی به دنبال ورود به بحث ارزهای مجازی است.

آنکارا به عنوان بخشی از سند چشم انداز توسعه خود به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتالی مبتنی بر فناوری بلاک چین تا سال ۲۰۲۳ است که منجر به ارتقای سیستم پولی این کشور در حوزه مرتبط با پرداخت های گمرکی و زیرساختی خواهد شد.

پیش تر در سال ۲۰۱۷ بانک مرکزی ترکیه با انتشار بیانیه ای، پتانسیل ارز های دیجیتالی برای ثبات مالی را ستوده بود. به نظر می رسد پس از برکناری مراد جتین کایا، رئیس اسبق بانک مرکزی ترکیه که دارای اختلاف دیدگاه زیادی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور بود، فضا برای ورود جدی تر بانک مرکزی ترکیه به این عرصه فراهم شده است.

طبق اعلام بانک آی ان جی، ترکیه در حال حاضر بیشترین معامله گر ارزهای دیجیتالی در بین کشورهای شرق اروپا را دارد و ۴۵ درصد شرکت کنندگان ترک در نظرسنجی این بانک گفته اند که نسبت به موفقیت این ارزها در آینده امیدوار هستند.

آلپ ایش، کارشناس ترک ارزهای دیجیتال در همین رابطه گفت: برخی از معامله گران ترک در زمان نوسان ارزهای دیجیتالی توانستند سود خوبی کسب کنند و این مساله منجر به ترغیب بیشتر مردم برای معاملات این ارزها شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-25 11:00

افزودن دیدگاه جدید