کد مطلب: 

229344

رونمایی نخستین لپ‌تاپ مجهز به 5G

کوالکام و لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ نخستین لپ‌تاپ مجهز به شبکه 5G در جهان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
رونمایی نخستین لپ‌تاپ مجهز به 5G

به گزارش سیتنا، رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ که در شهر تاپیه، مرکز تایوان برگزار می‌شود، میزبان رونمایی یک محصول جدید و شگفت‌انگیز بود که با همکاری کوالکام و لنوو تحت توسعه قرار دارد و قرار است عنوان نخستین لپ تاپ مجهز به شبکه 5G را به خود اختصاص دهد.

این لپ تاپ که در غرفه شرکت تراشه ساز کوالکام در معرض دید شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ قرار گرفت، از پردازنده اسنپدراگون سی ایکس ۸ که به مودم‌های 5G x55 مجهز است، بهره می‌برد. گفته می‌شود پردازنده‌های اسنپدراگون سری 8cx نخستین پردازنده‌های ۷ نانومتری جهان به شمار می‌روند که می‌تواند تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

جانسون ژیا، نایب رئیس بخش کسب و کار رایانه‌های شخصی شرکت لنوو در گفتگو با گزارشگر تک رادار گفت: لپ تاپ‌های مجهز به شبکه 5G بر مبنای تراشه‌های اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام توسعه داده خواهد شد که بدین ترتیب عمر باتری بالا، عملکرد فوق‌العاده و شگفت‌انگیز در کنار تأخیر در عملکرد ( lagging) بسیار کمی را رقم خواهد زد.

وی در ادامه تاکید کرد: همین مساله موجب می‌شود که این محصول برای علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای و مصارف گیمینگ به کار بیاید و طرفداران زیادی را به سمت و سوی خود جذب کند.

البته هنوز هیچکدام از این دو شرکت جزئیات بیشتری درباره این محصول منتشر نکرده‌اند ولی احتمالاً ویژگی و طراحی ظاهری آن نهایی نشده و ممکن است بعد از رونمایی و عرضه رسمی، تغییر و تحولات متعددی در آن ایجاد شود.

با توجه به آنکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در تایوان وجود ندارد، کوالکام به منظور نشان دادن قابلیت‌های لپ تاپ‌های لنوو ویدئویی را از طریق یوتیوب در غرفه خود به نمایش گذاشت تا قدرت و تکنولوژی به کار رفته در این محصول جدید را جلوه داده و برای کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری به نمایش بگذارد.

بر اساس engadget ، در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت ۵G شدت گرفته و هریک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-28 15:08

افزودن دیدگاه جدید