کد مطلب: 

228091

نرم افزارهای مجهز به قابلیت اسکرین تایم از اپ استور حذف می‌شوند

شرکت اپل با اضافه کردن قابلیت‌های Screen Time، Downtime و App Control به سیستم عامل خود نرم‌افزارهای شخص ثالث مشابه را از اپ استور حذف کرد.
نرم افزارهای مجهز به قابلیت اسکرین تایم از اپ استور حذف شد

به گزارش سیتنا، اپل در زمینه حذف کردن رقبای نرم‌افزاری خود تاریخچه زیادی دارد. این شرکت بار‌ها با عرضه قابلیت‌های جدید دقیقا همان ویژگی را ارائه کرده است که کاربران با نصب نرم‌افزار‌های دیگر در این سیستم عامل می‌توانستند به آن‌ها دست پیدا کنند. مسلما کاربران هنگامی که متوجه می‌شوند می‌توانند به جای استفاده از یک نرم‌افزار دیگر از قابلیت موجود در سیستم عامل استفاده کنند دیگر رقبتی به دانلود آن برنامه‌ها نخواهند داشت و در نتیجه توسعه دهندگان آن‌ها شکست می‌خورند. در واقع اپل با این کار این نرم‌افزار‌ها را به قتل می‌رساند.

بر اساس خبر‌هایی که به تازگی منتشر شده است به نظر می‌رسد اپل باز هم قصد دارد به زندگی نرم‌افزار دیگری خاتمه دهد. این بار قرعه به نام نرم‌افزار‌هایی افتاده است که نور پس زمینه دستگاه را محدود کرده و قابلیت کنترل والدین را اعمال می‌کنند.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده اپل به محض معرفی قابلیت‌های Screen Time، Downtime و App Control شروع به حذف یا محدود کردن نرم‌افزار‌هایی با این توانایی‌ها کرده است. از آن زمان تا به اکنون این شرکت با ۱۱ مورد از ۱۷ نرم‌افزاری که در این دسته قرار دارند مقابله کرده است. در ضمن تعداد نرم‌افزار‌های ناشناسی که دارای قابلیت مشابهی بودند و پس از این ماجرا حذف شده‌اند نامشخص است.

نرم‌افزار تعدادی از توسعه‌دهندگان بدون اطلاع قبلی از فروشگاه اپل حذف شده است و اپل به توسعه‌دهندگانی که در نرم‌افزار‌های خود قابلیت کنترل والدین را ارائه می‌کردند اخطار داده است. در این اخطار ذکر شده بود که آن‌ها دستورالعمل‌هایی را علیه اجازه دادن به نرم‌افزار برای کنترل دستگاه‌های دیگر است را نقض کرده‌اند و این در حالی است که این برنامه‌ها صد‌ها نسخه ثبت شده در فروشگاه‌ها دارند و سالیان طولانی است که می‌توان آن‌ها را در اپ استور دید.

در نتیجه این کار اپل، بسیاری از کاربران مجبور به حذف این برنامه‌ها و استفاده از نرم افزار‌های دیگر یا قابلیت‌های مشابه خود دستگاه شدند. نکته قابل توجه این است که بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند اکثر مواقع استفاده از قابلیت‌های اختصاصی اپل پیچیده‌تر است و نرم‌افزار‌هایی که به وسیله توسعه دهندگان شخص ثالث عرضه می‌شوند کنترل بیشتری به کاربران می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-01 14:49

افزودن دیدگاه جدید