کد مطلب: 

226919

انتقاد از FBI به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی حملات سایبری

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار گزارشی از پلیس فدرال آمریکا به علت تأخیر در اطلاع رسانی به قربانیان حملات سایبری انتقاد کرده و افزوده که جزئیات ارائه شده به آنان نیز اندک و ناکافی است.
انتقاد از FBI به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی حملات سایبری

به گزارش سیتنا به نقل از زددی نت، گزارش یادشده با بررسی و تحلیل عملکرد یکی از برنامه‌های اف بی آی به نام Cyber Guardian تهیه شده است. این برنامه برای ذخیره سازی اطلاعات مربوط به تحقیقات و فعالیت‌های روزمره پلیس آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه یادشده همچنین به مأموران اف بی آی امکان می‌دهد تا اطلاعات مفصلی را در مورد قربانیان حملات سایبری وارد کنند تا بعدها از این اطلاعات برای آگاه کردن این افراد از طریق ارسال پیام خودکار استفاده شود. اما نکته مهم این است که مأموران اف بی آی از این سیستم به شیوه‌ای مطلوب نیز استفاده نمی کرده اند.

بر اساس مصاحبه‌هایی که با ۳۱ مأمور اف بی آی انجام شد، مشخص شد که علیرغم ورود اطلاعات ۲۹ قربانی در برنامه یادشده هرگز پیام هشدار و اطلاع رسانی برای آنها ارسال نشده و علت این مساله اهمال و بی توجهی بوده است.

در گزارش یادشده تصریح گردیده که مواردی از درج اطلاعات غلط قربانیان نیز مشاهده شده است. این اطلاعات از غلط‌های تایپی تا اشتباه در طبقه بندی میزان اهمیت حمله سایبری رخ داده را در بر می‌گیرد. در نهایت دقت و صحت اطلاعات درج شده در این برنامه بسته به میزان حساسیت و وظیفه شناسی مأموران اف بی آی متفاوت بوده است.

اف بی آی در واکنش به گزارش مذکور، اعلام کرده برای کاهش این نوع مشکلات در حال طراحی برنامه جدیدی موسوم به CyNERGY است که جایگزین Cyber Guardian خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-06 14:14

افزودن دیدگاه جدید