کد مطلب: 

225900

دولت آمریکا برای کنترل فناوری 5G در تلاش است

دولت کنونی آمریکا با فشار بر شرکت‌های فعال در زمینه 5G در صدد است تا از این فناوری به نفع خود استفاده کند.
دولت آمریکا برای کنترل فناوری 5G در تلاش است

به گزارش سیتنا، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا با همکاری برخی از سازمان‌های دولتی، استراتژی فشار بر شرکت‌های دارنده فناوری 5G را در پیش رو قرار داده‌اند تا از آن به عنوان اهرم فشار در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور استفاده کنند.

سیاست‌های اعمال فشار بر فناوری 5G در ایالات متحده آمریکا می‌تواند سبب کم شدن و یا به تعبیری دیگر محدود شدن شهروندان این کشور برای دسترسی به این فناوری برتر شود. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ و مشاورانش درصدد هستند تا با سلطه بر 5G ضریب نفوذ و تاثیرگذاری خود بر شهروندان آمریکا را افزایش دهند  و از آن در انتخابات ریاست جمهوری دوره آینده آمریکا به نفع خود استفاده کنند.

کارشناسان فناوری معتقد هستند این سیاست دولت آمریکا در وهله اول باعث عدم توسعه فناوری در مناطق دورافتاده‌تر و کم جمعیت‌تر ایالات متحده آمریکا می‌شود و در واقع به برنامه ارتقا همگانی فناوری در این کشور ضربه می‌زند. این اولین بار نیست که چنین خبرهایی مبنی بر دخالت و نفوذ دولت آمریکا در بخش‌های مختلف فناوری افشا می‌شود. دولت‌مردان آمریکایی پیش از این نیز بارها از فناوری‌های گوناگون و جذاب برای مردم به نفع خود استفاده کرده‌اند.

بدترین قسمت استفاده ابزاری دولت آمریکا از 5G می‌تواند جلوگیری از توسعه و بهبود زیرساخت‌های این فناوری در مناطق مختلف باشد. آمریکا به عنوان کشور میزبان بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان در صورت این گونه رفتار با چنین طرح‌هایی مطمئنا اعتماد بسیاری از کاربران، نه تنها در داخل این کشور بلکه در سایر نقاط جهان نیز از دست خواهد داد.

شاید این سیاست‌های آمریکا بیشترین سود را برای دیگر کشورهای فعال در زمینه تولید و توسعه فناوری 5G داشته باشد. کشورهایی مثل چین و کره جنوبی با برداشتن گام‌هایی بلند به سمت دستیابی به این فناوری و ایجاد زیرساخت‌هایی برتر در این زمینه خود را به عنوان رقیبی بسیار سرسخت برای شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده‌اند و در صورت اجرای سیاست‌های مخرب در آمریکا می‌توانند بیشترین بهره‌برداری را به سود خود داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-03 14:02

افزودن دیدگاه جدید