کد مطلب: 

224304

تمرکز شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

شیائومی اعلام کرده که قصد دارد مبلغی معادل ۱.۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء سرمایه گذاری کند.
تمرکز شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت futureiot، لی جون - مدیر ارشد اجرایی و موسس شرکت شیائومی - که یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی چینی نوظهور در عرصه فناوری به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا پنج سال آینده مبلغی معادل ۱.۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه توسعه فناوری‌های نوینی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد. اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردی با یکدیگر در ارتباطند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش های قبلی، سریع‌ترین نرخ رشد در عرصه اینترنت اشیا به کشور چین تعلق دارد که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی مجموع کل دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا در چین به عدد هشت میلیارد دستگاه برسد.

با اینکه در سال‌های اخیر، شیائومی روند رو به رشد و عملکرد موفقیت آمیزی در زمینه عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی را به نام خود به ثبت رسانده است، اما حالا با رکود بازارهای موبایل به نظر می‌رسد که تمرکز و توجه شرکت‌های غول‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان گوشی به سمت و سوی فناوری‌های دیگری همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سوق داده شده است.

این شرکت در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در حال حاضر بالغ بر ۱۳۲ میلیون گجت هوشمند و دستگاه متصل به اینترنت اشیا در جهان به این برند تعلق دارند که بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر فعال روزانه مبتنی بر پلتفرم IoT مصرف کنندگان به آن متصل بوده و از خدمات آن بهره می برند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-22 11:19

افزودن دیدگاه جدید