کد مطلب: 

223963

تروجانی که اطلاعات بانکی را می‌دزدد!

به نظر می‌رسد که یک گروه حرفه‌ای از هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار و تروجان معروف به روزرسانی شده سعی دارند به سرقت اطلاعات بانکی و مالی کاربران بپردازند.
تروجانی که اطلاعات بانکی را می‌دزدد!

به گزارش سیتنا، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسید و با ادامه روند صعودی آن در سال ۲۰۱۸، برآوردهاهم اکنون حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال جاری میلادی نیز شکسته خواهد شد.

با توجه به نتایج پژوهش‌های انجام شده، میزان حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ به اوج خود خواهد رسید؛ بنابراین تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان موظف خواهند بود، اقدامات و تمهیدات لازم را برای مقابله با هک شدن اتخاذ کنند تا در برابر مجرمان سایبری و حملات و خسارات جبران‌ناپذیر آن‌ها، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند و ضریب امنیت اطلاعات خود و مشتریان خود را به بالاترین حد ممکن برسانند.

حالا تعدادی از هکرها و مجرمان سایبری اقدام به انتشار نوع جدیدی از یک بدافزار و تروجان خطرناک در فضای مجازی کرده‌اند تا بتوانند به وسیله آن به بانک ها و موسسات مالی از راه دور دسترسی پیدا کرده و به سیستم و اطلاعات موجود در آنها نفوذ یافته و به سرعت داده‌های موردنظر خود بپردازند.

تروجان ServHelper که از نوامبر سال گذشته فعالیت خود را در سیستم رایانه های مبتنی بر ویندوز آغاز کرده است، تاکنون توانسته است از راه دور به اطلاعات سیستم های بانکی و موسسات مالی و اعتباری گسترده‌ای در جهان دسترسی پیدا کند و این اطلاعات را در اختیار هکرها و مجرمان سایبری قرار دهد.

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، فعالیت این تروجان و بدافزار پیشرفته و خطرناک تاکنون با ارسال اسپم و ایمیل‌های فیشینگ از قربانیان موردنظر درخواست کرده است که اسناد بانکی و داده های مرتبط با نقل و انتقالات بانکی و مالی را باز کرده و برای آنها ارسال کنند. این بدافزار تنها با فریب دادن کاربران و قربانیان بی اطلاع اقدام به ارسال انبوهی از ایمیل‌های فیشینگی می‌کند و آنها با دستان خود اقدام به تحویل و ارائه اطلاعات به دست هکرها می‌کنند.

در سال گذشته میلادی باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-14 11:39

افزودن دیدگاه جدید