کد مطلب: 

222126

واکنش کاربران توییتر به موفقیت زنگنه در اوپک

“مستثنی شدن ایران از کاهش تولید نفت”؛ این نتیجه‌ی یکی از پر چالش‌ترین نشست‌های تاریخ اوپک بود. رسانه‌های بین‌المللی مانند بلومبرگ در گزارش‌هایی برنده‌ی تصمیمات اجلاس اخیر کشورهای صادرکننده‌ی نفت OPEC را ایران می‌دانند.
واکنش کاربران توییتر به موفقیت زنگنه در اوپک

به گزارش سیتنا، توییت‌‌هایی درباره‌ی نشست‌های تاریخ اوپک، این رخداد مهم سیاسی – اقتصادی را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

هادی موسوی: تصور کنید در اجلاس اخیر #اوپک، بجای #زنگنه، میرکاظمی و رستم قاسمی و… بودند. صلواتی عنایت کنید

زهیر موسوی: تایم لاین زمان برجام رو قشنگ یادمه، همه پیگیر اخبار بودن اما امروز روی تایملاین اونطور که باید از #اوپک خبری نیست. #زنگنه این چند روز مثل ظریف در برجام ماموریت سختی رو پیش رو داره، حتی میتونیم بگین ماموریت غیر ممکن!

م.بابایی: ماموریت غیر ممکن به پایان رسید زنگنه دست پر باز می‌گردد.

هانیه موحد: نه کرکری های #عربستان نه توئیت های #ترامپ نه رایزنی های #برایان_هوک نه کارشکنی های #امارات نه تلاشهای پشت پرده #روسیه تجربه ثابت کرده هرچند سخت، اما در نهایت #اوپک هیچکدام را بقدر مواضع #زنگنه به رسمیت نمیشناسد ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید #نفت اوپک معاف شد

هاتف قاضی‌زاده: اون از شورای امنیت که در مورد آزمایش موشکی کاری نتونست بکنه(به خاطر قدرت برجام ظریف) این از اوپک که زنگنه تولید رو کم کرد ولی برا ایران معافیت گرفت. این پیروزی‌های کوچک همیشه در سایه افزایش نرخ دلار گم میشن.

دایی مه دی: اگه واقعاً #زنگنه تونسته باشه سهمیه‌ی تولید نفت ایران توی اوپک رو حفظ کنه کاری کرده کارستان. خسته نباشید جناب زنگنه

احمد بروقانی: عملکرد امروز #بیژن_زنگنه را در اوپک دیدید؟ پس عملکرد #محمدعلی‌آبادی را هم برای خودتان یادآوری کنید. لا مصب با خواندن لاتین متن سخنرانیش از روی دست‌نوشته‌ای با حروف فارسی، مرزهای زبان انگلیسی را جابجا کرد.

سیدعلی مجتهدزاده: خدا رو شکر #کابینه دو‌تا ستاره [ظریف و زنگنه] هم داره که جور تیم‌خسته آقای #رئیس_جمهور رو بکشند

ردندو: از جلسه ی بعدی مجلس شورای اسلامی بنظرتون چه خبری بیرون میاد بله درست حدس زدید #فرقه‌ی_پایداری برای استیضاح #زنگنه امضاء جمع خواهد کرد. دلیل این هم دفاع زنگنه از حق ایران در اوپک بوده، هر کسی برای ایران تلاش کند مورد حمله‌ی این فرقه هست.

احسان امینی: ایران باید به همراه قطر از #اوپک خارج می شد و سایر اعضا را ترغیب به خروج می کرد تا هیچ توافق کاهش تولید شکل نمی گرفت و فشار قیمت باعث کاهش تولید نفت شل آمریکا می شد اما #زنگنه با تفکر ما بنیانگذار اوپک هستیم و هرگز خارج نمی شویم عملا در سال آینده مقدمات ۰ شدن نفت ایران را رقم زد.

مسعود نیکخواه: وقتی خیلی از رای به روحانی ناامید بودید، به این فکر کنید به جای #بیژن_زنگنه رستم قاسمی در اجلاس اوپک شرکت می کرد و چه دستاوردی می توانست داشته باشد؟!

امیر سیدین: توی همین اجلاس #اوپک، زمان احمدی‌نژاد، به جای #زنگنه که نفس همه اعضا رو گرفت، علی‌آبادی می‌رفت که همه از انگلیسی حرف زدنش ریسه می‌رفتن و باهاش تفریح می‌کردن.

مهبد درویش: با توجه تلاش ظریف و زنگنه که اولی باعث شد فعالیت موشکی ایران جز برجام و قطعنامه نباشه و دومی امرو و هر روز تو اوپک گل کاشت . سردار های من این دوتا هستند نه اونی که […]

مصطفی: مجاهدت و جنگندگى #زنگنه کم از رشادت و جانفشانى مدافعین وطن ندارد… اگر نبود این درایت و مدیریت معلوم نبود چه بر سر کشور مى آمد…

فاطمی: اوپک با کاهش تولید موافقت کرد؛ بهای نفت افزایش یافت. ایران رسما و استثنائا با تلاش زنگنه سردار بی ادعای دیپلماسی نفتی از کاهش تولید معاف شد.

ابراهیم علیزاده: #بیژن_زنگنه باز هم کار بزرگی کرد. این دستاورد او را کم نبینیم : کشورهای عضو و غیر عضو اوپک با کاهش روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه #نفت موافقت کردند و ایران از این کاهش معاف شد.

رضا بهرامی: ایستادگیِ تاریخىِ امروزِ #زنگنه در برابر #عربستان و #روسیه و حفظ سهمیه فروش #نفت_ایران در #اوپک به اندازه هنرنمایی‌ #ظریف در عقد و حفظ #برجام ستودنی است. به احترام #شیخ_الوزرا کلاه از سر بر مى‌داریم.

سعید حاتمی: خبر خوب این که وزارت نفت؛ اوپک را به کاهش ۱,۲ میلیون بشکه‌ای در روز و معاف کردن ایران از این کاهش تولید مُجاب کرد، این کاهش باعث افزایش قیمت نفت و متضرر شدن امریکا می‌شود. #انصاف

آقای هیچ: #خبر_خوب ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت #اوپک معاف شد. یه خسته نباشید و خدا قوت میگیم به آقای #زنگنه که با تلاش‌هاشون تونستند مچ مافیای عربستان و روسیه رو حتی با دخالت‌های ترامپ و کارشکنی‌های امارات بخوابونند. خدا حفظتون کنه.

سید: کاش یکی درک میکرد ارزش کار این وزیر گرانقدر را. کاش به حرفش گوش میکردند و چهار تا قرارداد سنگین با امثال #توتال میبستند که الان دست به دامن چینی ها نباشیم. #ظریف ترین مذاکرات توسط #زنگنه و معافیت ایران از کاهش تولید اوپک درس بزرگی برای آیندگان خواهد بود.

نازنین: نام #زنگنه در تاریخ به نیکی می‌ماند. شاید خیلی‌ها امروز ندانند زنگنه چقدر تیزهوش، وطن‌پرست و لایق است اما تاریخ شهادت خواهد داد. اینکه مذاکرات را خاله‌بازی بدانی، بروی و بدون دانش و هوش بازی را ببازی یا اینکه تمام انرژی‌ات را در زمین بگذاری برای کشورت خدا برای ایران حفظت کند مرد

آزاد: در این روزهای سخت که همه تو فکر گرونی و مشکلات زندگی خودشون هستن دو نفر بیشتر از همه بار سخت هشتاد میلیون ایرانی روی دوششون سنگینی میکنه،با تمام وجود برای آقای #ظریف و #زنگنه آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

محسن رهبر: امشب به بیژن زنگنه میتوان به عنوان یک وزیر لایق و کاردان افتخار کرد..به تنهایی آبروی این سرزمین مظلوم رو حفظ کرد.. ژنرال خسته نباشی

شهرزاد: من اصلا آدم سیاسی نیستم اما از سال ۹۲ که #زنگنه وزیر شد میدونستم که میتونه به حل مشکلات کشور کمک کنه خسته نباشی سرباز وطن

مرتضی ناعمه: هر دولتی یک ژنرال می‌خواد که نامدار باشه و در وقت بحران بهش به اون تکیه کرد؛ بیژن زنگنه از همین جنس آدمهاست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-09 09:17

افزودن دیدگاه جدید